مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان آماده بهره‌برداری است

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان پیشرفت خوبی داشته و از مهر۹۵ تاکنون براساس برنامه زمانی مشخص حرکت و به مرحله افتتاح رسیده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری‌ها، غلامرضا شریعتی امروز در حاشیه بازدید از شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که با حضور علی‌اصغر احمدی (معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر رییسجمهور) همراه بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بازدید به منظور سنجش شرایط بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در نظر گرفته شده که خوشبختانه این پروژه به خوبی پیش داشته و از مهر ۹۵ تاکنون براساس برنامه زمانی مشخص حرکت و به مرحله افتتاح رسیده است.
او با گلایه از عدم هماهنگی و  ناملایمات در مقابل این پروژه گفت: اگر بعضی از ناملایمات و ناهماهنگی‌ها نبود این پروژه می‌توانست سریع‌تر به مرحله افتتاح برسد و این چند ماه به تاخیر نمی افتاد.
استاندار خوزستان افزود: این مجموعه صنعتی علاوه بر تولید و اشتغال و خلق ثروت می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت منطقه به ویژه مسجدسلیمان و لالی و اندیکا را فراهم کند.
نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان با اشاره به پترو پالایش و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در این منطقه، بیان کرد: برای این منطقه پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده است که امیدواریم طبق برنامه زمانبندی شده و با همین همت و اراده‌ای که در همه دلسوزان منطقه وجود دارد، ادامه بدهیم و شاهد شکوفایی این منطقه باشیم.
زمان افتتاح پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از ماه محرم مشخص می‌شود

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های نهاد ریاست‌جمهوری نیز در حاشیه این بازدید گفت: زمان افتتاح شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از ایام محرم مشخص خواهد شد.
علی اصغر احمدی افزود: روند بسیار خوب ساخت و پیشرفت این پروژه حاصل زحمات مدیران و کارشناسان در این استان بوده که بر اساس تلاش مسئولان در طول زمان کوتاهی انجام گرفته اشت.
وی گفت: به دستور رییس‌جمهوری هر پنجشنبه یک پروژه اقتصادی و صنعتی در کشور افتتاح می‌شود که خوزستان با توجه به جایگاه مهم اقتصادی در کشور در اولویت قرار دارد.
احمدی ادامه داد:هفته گذشته یک شرکت فولادی در دزفول افتتاح شد و براساس اطلاعات بدست آمده خوزستان در بخش‌های مختلف نفت، پتروشیمی و صنعت پروژه‌ها و طرح‌های زیادی در دستور کار دارد.
شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان از پروژه‌های مهم شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و  ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد. برابر طرح توسعه، وسعت منطقه به بیش از هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام خمینی به آب‌های آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.