از سوی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا؛

کتاب «سلامت ذهن در سالمندی» منتشر شد

کتاب «سلامت ذهن در سالمندی؛ تمرین های تقویت حافظه برای سالمندان»، اولین جلد از مجموعه کتابچه های چهارجلدی منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گرالد گاترر (روان شناس و روان درمانگر) و آنتونیا کروی (روان درمانگر و درمانگر شناختی) این کتاب ۳ فصلی را برای کسانی که دچار هر نوع از اختلالات ذهنی هستند به زبان آلمانی تالیف و فاطمه اتراکی آن را ترجمه کرده است.

کتاب «سلامت ذهن در سالمندی» اولین جلد از مجموعه کتابچه های چهارجلدی است که تمرینات آن در سه سطح مختلف و به زبانی ساده آماده شده تا مورد استفاده مخاطبانی با هر سطح از توانایی قرار گیرد. همچنین راهنمایی هایی برای مددکاران یا همراهان و اعضای خانواده در کنار برخی تمرین ها (به ویژه در فصل سوم) وجود دارد.

فصل های کتاب به ترتیب از دشوار به آسان طراحی شده اند. بنابراین مخاطبان با حل چند تمرین آغازی فصل اول، می توانند خود را محک بزنند که آیا در شرایط ذهنی مناسب هستند یا نه. در صورت دشوار بودن تمرین ها، مخاطب می تواند به نمونه تمرین های مشابه در فصل دوم برود. به همین ترتیب مشکل در تمرین های فصل دوم، مخاطب را به فصل بعدی راهنمایی می کند. در فصل سوم، که برای بیماران دچار اختلال جدی در ذهن طراحی شده است، راهنمایی هایی برای همراهان و اعضای خانواده بیماران قرار داده شده تا در صورت لزوم تمرین ها با همراهی آنها انجام شوند.

چاپ نخست این کتابچه در ۹۰ صفحه و با تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (موسسه پژوهشی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.