مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه):

رسانه‌ها برای افزایش سرانه مصرف لبنیات تلاش کنند

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به کمبود سرانه مصرف شیر و فرآورده های شیری خواستار عزم جدی رسانه‌ها در توسعه سلامت شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، عبدالله قدوسی در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار، ضمن اشاره به آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان، کوتاه شدن قد کودکان ایرانی و ابتلای به سوء تغذیه ناشی از عادات بد غذایی، بر نقش رسانه ها در توسعه سلامت کشور تاکید کرد.
وی افزود: بر اساس استانداردهای جهانی، سرانه مصرف لبنیات برای هر نفر سالانه ۱۸۰ کیلوگرم است و کم تر از این میانگین شامل سوءتغذیه می ‎شود که متاسفانه سرانه سالانه مصرف در ایران کمتر از ۸۰ کیلوگرم است.
او تاکید کرد: پگاه آماده هرگونه همکاری با اصحاب رسانه در راستای توسعه سلامت جامعه است و در این راستا نیز با اجرای برنامه های منسجم و متعدد فرهنگسازی در قالب مسئولیت اجتماعی، ایفای نقش کرده است.
مدیرعامل صنایع شیر ایران تصریح کرد: بروز شایعاتی از جمله آفلاتوکسین در حوزه لبنیات، چون بدرستی از سوی رسانه های مرتبط با حوزه صنعت غذا تبیین نشد، کاهش سرانه مصرف را درپی داشت و در این میان عزم جدی رسانه ها در رفع ابهامات جامعه بسیار تاثیر گذار است.
حامد شمس، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در این مراسم با اشاره به ظهور شبکه های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگار، تصریح کرد: توسعه رویکرد مطالبه گری افزایش سرعت پاسخ دهی را در پی داشته و این رویکرد فعالانه، ضریب نفوذ پیام را بهبود داده است.
سیدجعفر میر، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، نیز با اشاره به تولید متنوع و کیفی محصولات بعنوان اولین شرکت لبنی در ایران، تاکید کرد: پگاه تهران با کسب نشانهای استانداردهای ملی و بین المللی، گواهی صنعت سبز و استاندارهای زیست محیطی نقش موثری در جهت ارتقای مستمر کیفیت ایفا کرده است .