مدیر صندوق بازنشستگی استان خوزستان:

وظیفه ما ایجاد رفاه نسبی برای بازنشستگان است

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: وظیفه ما ایجاد رفاه نسبی برای بازنشستگان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از رسانه محلی تکاور استان خوزستان، آرش رشادتمند به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با تشریح خدمات ارائه شده به بازنشستگان کشوری این استان در حوزه های همسان سازی، معیشتی، رفاهی و بیمه تکمیلی اظهار کرد: بازنشستگان همان غرور آفرینانی هستند که در کمال صداقت و عشق بهترین روزهای زندگی خود را در سنگر خدمت به مردم ایران سپری کردند و در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالصانه تلاش کرده و از جان مایه گذاشتند.

وی با بیان اینکه سخن گفتن و تقدیر کلامی از تلاش سازنده آنها مستمر در طول سالیان متمادی آسان نیست، افزود: آنچه که امروز در دست ماست میراث عملکرد، تلاش و فداکاری های بازنشستگان امروز و تلاشگران دیروز است.

رشادتمند ادامه داد: بر ما واجب است در پاسداری از آن همه سعی و تلاش همت خود را در جهت آماده سازی رفاه نسبی برای بازنشستگان بکار گیریم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان تصریح کرد: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از بازنشستگان بزرگوار استان میسر نشد، اما امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی دوران عبور از ویروس کرونا یکی از پربارترین و با نشاط ترین مراحل زندگی پرثمر آنها باشد و در سایه سار امن الهی وجود ارزشمندشان همچون گذشته در کنار خانواده و جامعه پر ثمر و سلامت باشد.

رشادتمند در ادامه با اشاره به ۷۰ هزار نفر بازنشسته و وظیفه بگیر در استان خوزستان، خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه بگیران طرح های رفاهی و معیشتی گوناگونی را از اسفند سال ۹۸ تا کنون به اجرا گذاشته که پیوسته بر شمار آنها افزوده می شود.

وی اضافه کرد: از جمله این طرح ها می توان به طرح یاری( ارایه تسهیلات ۱۲ میلیون ریالی برای خرید از فروشگاه‌های رفاه در سه نوبت)، تسهیلات بیمه ملت (خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو، بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیمه عمر و حادثه از شرکت بیمه ملت به صورت قسطی و با تخفیف)، تسهیلات خرید سهام ( ارایه یک میلیون تومان تسهیلات برای خرید سهام «صندوق واسطه‌گری مالی یکم» و صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری) اشاره کرد.

رشادتمند اضافه کرد: از دیگر طرح ها نیز می توان از تخفیف ۳.۵ درصدی خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش، تخفیف ۲۱.۵ درصدی خرید محصولات شرکت صنایع شیر ایران پگاه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش، تخفیف ۱۰ درصدی بلیت کلیه پروازهای داخلی و خارجی شرکت هواپیمایی آسمان که در آستانه اجرا است، تخفیف ۱۵ درصدی خرید محصولات کفش ملی و امکان استفاده بازنشستگان کشوری از ۲۷۰ مجموعه ورزشی کارگران و شش مجموعه اقامتی فرهنگی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور نام برد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توانمند سازی هر بیشتر بازنشستگان که از برنامه های عالی صندوق است، بیان کرد: پرداخت ۵۶ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان و موظفین با اعتباری معادل ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت ۱۶ هزار و ۲۰۶ فقره وام ضروری هفت و ۱۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان به بازنشستگان استان در جهت توانمند سازی آنها انجام می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان لزوم توجه به سلامتی و تندرستی بازنشستگان را از دیگر اولویت های صندوق برشمرد و اعلام کرد: با حمایت های همه جانبه مدیرعامل صندوق و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، سرانه بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۶۰ هزار تومان برای هر نفر به ۱۴۰ هزار تومان با هدف افزایش سقف تعهدات در حوزه های مختلف و ایجاد تعهدات جدید از جمله دندانپزشکی، ویزیت پزشک و موارد دیگر افزایش یافت که در این طرح سرانه بازنشسته بدون تغییر همان ۳۰ هزار تومان است و مابقی توسط صندوق و سازمان برنامه و بودجه، تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.

رشادتمند با توجه به دغدغه بازنشستگان در خصوص همسان سازی حقوق با اشاره به تلاش های مستمر مدیرعامل صندوق و مذاکره سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان کانون های بازنشستگی و کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص از اجرای طرح مذکور به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: البته در ۳ سال گذشته دولت با اختصاص بودجه تا حدودی نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگان اقدام کرده است.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای بازنشستگان کشوری، ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر اصول و پروتکل های بهداشتی شاهد پایان شیوع ویروس کرونا در سطح استان و کشور باشیم.