مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی عنوان کرد:

حضور بیش از ۱۶ هزار بازنشسته کشوری در خراسان جنوبی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی سه حوزه معیشت، سلامت و منزلت را از دغدغه های بازنشستگان دانست و گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ حقوق بگیر صندوق بازنشسته کشوری در این استان زیر پوشش هستند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روزنامه خراسان جنوبی، محمد باقری‌نژاد تعداد شاغلان کسورپرداز به صندوق بازنشستگی در این استان را هم ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین حقوق بازنشستگان در استان سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

باقری نژاد این صندوق را عهده دار انجام فعالیت های بیمه اجتماعی در امور بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت مشمولان مقررات بازنشستگی دولت برشمرد و افزود: طرح های مختلفی در راستای ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان و افزایش قدرت خرید آنان در حال انجام است که مهم ترین آن ها انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با بانک صادرات و فروشگاه های زنجیره ای رفاه در قالب طرح یاری و شارژ حساب بازنشستگان به مبلغ ۳۶ میلیون ریال در سه نوبت است که مرحله دوم آن در حال اجراست.

وی طرح های تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت و تخفیف های ویژه بیمه عمر، افزون بر تخفیف های رایج شرکت های بیمه ای را از دیگر طرح های مهم و حائز اهمیت در راستای افزایش قدرت خرید بازنشستگان مطرح و اضافه کرد: افتتاح درگاه خدمات الکترونیکی به منظور ارتباط دو سویه با ذی نفعان و پرداخت تسهیلات برای خرید کالا، لوازم خانگی، جهیزیه و کالاهای باکیفیت، افزایش تسهیلات وام ضروری از هفت به ۱۰ میلیون تومان بدون ضامن و با کارمزد ۴ درصد و … از دیگر طرح هاست.

باقری نژاد همچنین اظهار داشت: با توجه به هزینه های درمانی بالا و مشکلات حوزه سلامت، صندوق بازنشستگی از ابتدای خرداد امسال سقف تعهدات بیمه تکمیلی را بدون افزایش سرانه بیمه دو برابر کرد.

باقری نژاد با اشاره به دغدغه های معیشتی بازنشستگان و افزایش ۲۹ درصدی میانگین حقوق آن ها در استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال و فاصله حقوقی بازنشستگان با وضعیت مد نظر، ادامه داد: با پیگیری مدیریت جدید صندوق در ستاد و همراهی دولت، مقرر شد بعد از ۱۴ سال، از مهر امسال طرح همسان سازی حقوق بازنشستگی به طور کامل اجرا شود.

وی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حداقل حقوق برای بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال خدمت و سنوات کامل در صندوق بازنشستگی عنوان و اضافه کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که به طور قطع این میزان پاسخگوی خواسته های آن ها در این شرایط اقتصادی نیست، به همین دلیل طرح همسان سازی اجرا می شود.

به گفته وی، حدود ۵ درصد بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبی، حقوقی بین یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و حدود ۵۰ درصد هم حقوق بین دو میلیون و ۸۰۰ تا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.