شریعتمداری در آیین رونمایی از سامانه‌های شفافیت:

راه جلوگیری از بروز فساد در مجموعه‌ها جلب مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی است

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی درباره رونمایی از سامانه‌های شفافیت گفت: در روز رای اعتماد در مجلس وعده کرده بودم که سامانه شفافیت در مجموعه فعالیت های اقتصادی و خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور کامل مستقر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در گفت‌وگویی ی تصریح کرد: یک بار در حضور ریاست محترم جمهوری از ۶ سامانه دیگر در حوزه فعالیت های بهزیستی ، تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی کردیم.

وی افزود : امروز در سایت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مردم از جمله دریافت کنندگان تسهیلات که به صورت یارانه به افراد در حوزه اشتغال پرداخت می شود و نیز همه کسانی که با فعالیت های اقتصادی وزارتخانه ارتباط دارند فراهم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : همچنین از ۶ سامانه فراگیر BI که یک سامانه هوشمند فعالیت های اجرایی در مجموعه صندوق های بازنشستگی کشوری است رونمایی شد.

شریعتمداری گفت:مجموعا ستاد و سازمان های وزارتخانه دارای ۳۲ سامانه اصلی و چند زیر سامانه است که به صورت داشبوردهای مدیریتی یکپارچه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وزارتخانه قرار می دهند و مدیران را در ادامه مسیر راهنمایی می کنند.


دعوت شریعتمداری از همه مسئولان برای پیوستن به پویش ملی شفافیت
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مراسم رونمائی از سامانه های شفافیت این وزارتخانه اعلام کرد: ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در صندوق بازنشستگی کشوری راه اندازی شده است.

شریعتمداری در این مراسم که روسای سازمان ها،صندوق ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند به کاهش ۲۵ درصدی پرونده های نظارتی در دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دوازدهم این میزان همچنان کاهش یابد.

وی با دعوت از همه مردم،مدیران نهادهای دولتی، شرکت ها و بنگاه ها به پویش «شفافیت» تاکید کرد: «شفافیت» یک راه بدون بازگشت است و تنها راه نجات جمهوری اسلامی از این مسیر می گذرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «همه نوع اطلاعات غیر از موضوعات امنیتی و دفاعی که برای صیانت از جامعه است باید در اختیار همگان قرار گیرد»، تصریح کرد: امکان رصد و پایش اطلاعات بنگاه ها و شرکت ها باید برای همه مردم، رسانه ها و نهادهای نظارتی فراهم شود.

وی اضافه کرد: به دنبال انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت ها و صندوق ها، عده ای از خبرنگاران با پرداختن به مدرک تحصیلی این افراد باب انتقاد را باز کرده و بر ما خرده می گرفتند در همین جا باید بگویم اگر این اطلاعات را منتشر نمی کردیم و در معرض استفاده همگان قرار نمی دادیم به طور قطع زمینه انتقاد و اصلاح آن فراهم نمی شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی «شفافیت» را تنها مسیر بازگشت و تقویت اعتماد عمومی و مشارکت ملی دانست و اظهار داشت: بازسازی اعتماد عمومی، با اعتماد ما به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور و فراهم کردن زمینه نظارت بر عملکرد مدیران میسر می شود.

شریعتمداری، اطلاعات را پایه و لازمه بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: «شفافیت» نه تنها تباهی، سیاهی و تاریکی را روشن می کند بلکه چراغ راه مدیران است و با دعوت مردم به خرد جمعی زمینه حکمرانی مطلوب را فراهم می آورد.