مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی تاکید کرد:

گام‌های صندوق بازنشستگی در حوزه تعالی سازمانی و تکریم بازنشستگان

رمز موفقیت یک مجموعه در سه محور مشتری مداری ، کارمند مداری و سازمان مداری نهفته که صندوق بازنشستگی در هر سه محور گام های موفقی برداشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، “علیرضا کریمدادی” مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی با تبریک ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، توجه به تعالی سازمانی را برای خدمت رسانی هرچه بهتر و شایسته به بازنشستگان مهم دانست و اظهار داشت: رمز موفقیت یک مجموعه در سه محور مشتری مداری ، کارمند مداری و سازمان مداری نهفته است که در صورت عدم توجه به هریک، نیل به اهداف عالی آن مجموعه، امکان پذیر نخواهد شد.

کریم دادی در این باره گفت: با نگاهی اجمالی به عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری و در قیاس از کل به جزء ، مشاهده می کنیم که صندوق بازنشستگی کشوری هم اکنون با اجرای سیاست های کاملا” برنامه ریزی شده و متکی به روش های علمی و اجرایی و با بکارگیری مدل های مدیریتی گوناگون ، به هرشکل ممکن این سه محور را  با احصاء ، اصلاح و تدوین روش های جدید و  به صورت توامان، در راستای دستیابی به خط مشی ها، سیاست ها و راهبردهای کلان پیش می برد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی صندوق با بررسی تمامی جوانب حوزه بازنشستگی، به این نتیجه رسیده اند که افزایش حقوق مشترکین به تنهایی حل کننده مشکلات نبوده و باید سایر نیازهای جامعه هدف نیز مورد توجه قرار گیرد.

کریمدادی یادآور شد: برهمین اساس نیز ضمن توجه جدی به معیشت و حقوق مشترکین با اجرای دو نوبت همسان‌سازی حقوق در ابتدای سال جاری و ادامه آن در مهرماه، توجه به افزایش طرح های رفاهی چون طرح یاری و خرید از فروشگاه های رفاه ، تسهیلات تخفیفی و تقسیطی خرید بیمه نامه های  بیمه ملت، تخفیف های کفش ملی، تخفیف فروشگاه های افق کوروش، تخفیف محصولات پگاه، افزایش وام ضروری از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون تومان ، پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان، اعطای تسهیلات برای خرید سهام ETF و بسیاری از اقدامات در شرف اجرا نیز در دستور کار قرار گرفته یا اجرا شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی در توضیح دومین محور عملیاتی صندوق در راستای تعالی سازمانی اظهار داشت: در این محور که یکی از حساس ترین محورهای سه گانه تعالی سازمانی است، تکریم کارکنان مجموعه از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده به شکلی که با آماده ساختن زمینه های افزایش امنیت شغلی، توجه به زندگی کارکنان، آموزش و مهارت افزایی، ارتقاء در سطوح سازمانی، رشد و توسعه، جانشین پروری، مدیرپروری، تبدیل نیروهای انسانی به سرمایه های انسانی، ترویج فرهنگ رفتار سازمانی و غیره مورد توجه قرار گرفته و به موازات محورهای دیگر پیش برده است.

کریم دادی در ادامه به سومین محور تعالی سازمانی اشاره و اظهار داشت: این محور که با عنوان محور پایه قلمداد می شود، به صورت محسوسی نقش کلیدی و هماهنگ کننده دارد.

وی در این باره گفت: تبعیت از اسناد بالادستی و تدوین سیاست های سازمانی بر اساس آن از جمله اقدامات استراتژیک و بسیار حیاتی است که می تواند مجموعه را به سلامت به سرمنزل مقصود برساند. 

کریمدادی گفت: رصد مداوم، آسیب شناسی، برنامه ریزی های اصولی کوتاه، میان و بلند مدت، شفافیت عملکرد، نظارت و کنترل، خود ارزیابی عملکرد و سایر برنامه ها در کنار و هم گام با دو محور دیگر به نوعی عدالت را در اجرا در پی دارد که در عملکرد تیم مدیریتی صندوق، نمایان است.

 کریم دادی یادآور شد: مدیریت استان خراسان رضوی به عنوان دومین مدیریت استانی بزرگ و با جمعیت تحت پوشش پس از اداره کل استان تهران و با موقعیت منحصر به فرد در حوزه های مذهبی، جغرافیائی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و غیره ، به نوع ویژه ای از سبک مدیریتی نیازمند است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون سرانه خدمت رسانی هریک از همکاران این مدیریت به مشترکین، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به ازای هر همکار است.