مدیر صندوق بازنشستگی بوشهر تاکید کرد:

خانه امید برازجان در انتظار همکاری مسئولان استان بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به عدم همکاری مسئولان در بوشهر برای ساخت خانه امید بازنشستگان، اکنون منتظر مساعدت لازم برای اهدای زمین خانه امید برازجان هستیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بلزنشستگی کشوری، داریوش کشتکار در نشست خبری با اصحاب رسانه که با مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، با تبریک این روز به بازنشستگان و پیشکسوتان ایرانی به خصوص اعضای تحت پوشش این صندوق در استان بوشهر گفت: ما در همه استان‌های کشور به جز استان بوشهر خانه امید بازنشستگان داردیم که ایجاد چنین مکان‌هایی برای دورهمی ها و سالمندی پویا، توجه به سلامت و اوقات فراغت بازنشستگان مهم و ضروری است. 

کشتکار با تاکید بر اینکه ساخت خانه امید بازنشستگان به دلیل توجه مسئولان استانها در برخی از شهرستان ها نیز وجود دارد، گفت: اعتبار لازم برای ساخت خانه امید بازنشستگان در شهر بوشهر تامین شده است. به طور قطع تخصیص زمین مناسب از سوی مسئولان استان بوشهر می‌تواند مطالبات بازنشستگان استان بوشهر برای ایجاد خانه امید را محقق کند.

وی تصریح کرد: پس از این که به هر دلیل امکان ساخت خانه امید در شهر بوشهر میسر نشد، اخذ مجوز برای شهر برازجان را دنبال کردیم که مجوزهای لازم اخذ شده و منتظر دریافت زمین مناسب از سوی شهرداری این شهر هستیم.
مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: درحال حاضر ۱۶هزار و ۱۰۰ بازنشسته کشوری در استان بوشهر ساکن هستند و ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر از بازنشستگان مربوط به وزارت آموزش و پرورش هستند.
کشتکار با بیان اینکه امسال دولت ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در ابتدای سال تخصیص داد، گفت: از مهرماه امسال اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین کلید می خورد. بر این اساس حقوق بازنشستگان کشوری استان بوشهر ۹۰ درصد شاغلان همطراز دستگاه‌ها می‌شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ضروری به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: تسهیلات این حوزه در ماه اخیر از ۷ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۲۰ نفر معادل ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ضروری با کارمزد ۴ درصد دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به سایر طرح های رفاهی برای بازنشستگان گفت: بازنشستگان می توانند در قالب طرح یاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از فروشگاه زنجیره‌ای بدون پرداخت پول و به صورت اعتباری خرید کنند و در چهار قسط ماهانه هر میزان از اعتبار استفاده کرده باشند از حقوقشان کسر می‌شود. 
کشتکار یادآور شد: امسال تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به فرزندان بازنشسته پرداخت شده است.