پاسخ صنایع شیرایران به گزارش یک سایت درباره پرونده سال ۹۷:

جریمه ۲.۷ میلیارد تومانی پگاه کذب است/ دفاعیه به دادگاه ارسال می‌شود

درپی درج مطلبی با عنوان «گویا قرار است از سوراخ صندوق بازنشستگی کشور دوباره گزیده شویم» در سایت بولتن نیوز، روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) جوابیه‌ای به این شرح ارسال و در این سایت منتشر کرد:

۱-در گزارش یادشده، جریمه ۲.۷میلیارد تومانی مورد اشاره، مربوط به افزایش قیمت‌ها از سوی شرکت پگاه مطرح شده و عنوان تخلف و پرداخت از جیب بازنشستگان بدان داده شده است؛ حال آنکه چنین مبلغی در هیچ حکمی تا کنون نهایی و ابلاغ نشده است که بخواهد پرداخت شود.

۲– عدد ۲.۷ میلیارد تومان از اساس غلط است و پرونده مذکور ۲.۴ میلیارد تومان است و مربوط به پرونده ای می‌شود که در مهرماه ۹۷ (دوره مدیرعامل سابق) مطرح شده و هیچ نقشی متوجه مدیرعامل فعلی شرکت نیست.

۳-پرونده مذکور هنوز به مرحله صدور رای نرسیده و مورد اعتراض این شرکت است و خبررسانی و افتراهای منصوب به این شرکت از سوی آن رسانه در حالی رخ داده است که رای بدوی نیز صادر نشده است. این خبررسانی کذب در وضعیتی است که طبق اعلام قاضی پرونده، هنوز رای قطعی در این خصوص صادر نشده و این رای قابل اعتراض است.

۴- توضیح اینکه اقدام قانونی پگاه برای حراست از حقوق بازنشستگان در این شرکت در حال پیگیری است و تا ۲ شهریورماه لایحه دفاعیه صنایع شیر ایران در این خصوص به دادگاه ارسال خواهد شد.

۵- در پرونده سال ۹۷ کارشناس سازمان حمایت که این پرونده را کلید زده است، ۱۷ قلم محصول تولیدی را به عنوان محصولات مشمول قیمت گذاری معرفی شده و این درحالی است که اساسا بخش عمده این اقلام مشمول قیمت‌گذاری مصوب دولتی نبوده‌اند. این گزاره بدان معناست که در اصل تخلف افزایش قیمت (ذکرشده در پرونده) رخ نداده است و بنابراین، این پرونده قابل رسیدگی مجدد است.

۶-ذکر مطلب رسانه بولتن نیوز با ادبیاتی نامناسب و مشمول توهین و افترا، همراه با تکرار چهار باره عکس مدیران شرکت پگاه دربخش‌های مختلف و ادبیاتی همراه با تهمت‌های ناروا (لاکچری بازی، رانت، انتصاب‌های عوضی و …) در شرایطی است که شرکت صنایع شیر ایران با وجود تحریم‌ها (ورود تجهیزات، قطعات و ماشین‌آلات، مواد بسته‌بندی و …) و شرایط کرونا، شرکت را به مرحله جدید سودآوری و رشد رسانده است. طبق آمارها در چهارماهه اول سال جاری تنها در حوزه دریافت شیرخام ۲۴ درصد، درفروش مقداری ۱۱ درصد، صادرات مقداری ۴۳ درصد و سود تجمیعی ۱۱۹ درصد، رشد کسب شده است.

۷-اگر درج چنین مطالبی که جز تشویش اذهان عمومی و تخریب به ناحق چهره مدیران، دانسته و به عمد صورت می‌گیرد، توضیح کارشناسی مطلب فوق نمی‌تواند نویسنده یا نویسندگان مطلب را مجاب کند و اگر نادانسته است (که امیدواریم همین‌طورباشد)، این انتظار می رود در شرایطی که کشورعزیزمان آماج هجمه‌های رسانه‌های معاند است، رسانه‌های داخلی با این ادبیات ناروا به جبهه تولید و اقتصاد کشور حمله نکنند و گل به خودی نزنند.