خانه امید در سنندج و سقز به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان گفت: ۲۵ هزار شاغل به صندوق بازنشستگی کسورات پرداخت می‌کنند که بخشی از حقوق بازنشستگان از این طریق پرداخت می‌شود.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مدیریت استان کردستان، محمد احمدی در پانزدهمین گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور روسا و نمایندگان کانون بازنشستگی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به ۲۴ هزار و ۸۶ نفر بازنشسته کشوری در استان کردستان، اعلام کرد: از این تعداد ۶۱ درصد مربوط به بازنشستگان آموزش و پرورش، ۱۵ درصد دانشگاه علوم پزشکی، ۳درصد جهاد کشاورزی، ۲ درصد اداره راه و شهرسازی، ۲ درصد شهرداری، ۱.۷ دهم درصد استانداری و ۱.۳ دهم درصد سازمان بهزیستی را تشکیل می دهند.
وی افزود: میانگین حقوق دریافتی این افراد سه میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بوده که امسال به میزان ۷۸۳ هزار تومان افزایش یافته و به طور میانگین ۲۸ درصد به حقوق بازنشستگان استان اضافه شده است.
مدیر صندوق بازنشستگان کشوری در استان کردستان، تسهیلات کم‌بهره را یکی از خدمات صندوق بازنشستگان دانست و عنوان کرد: در سال گذشته وام ۵ و ۷ میلیونی تومانی به این افراد اختصاص داده شد که در مجموع ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۳ هزار و ۴۷۴ نفر بازنشسته تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
احمدی ذکر کرد: همچنین از اول سال ۹۹ تاکنون نیز یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده است.
وی از بازنشستگان درخواست کرد که در ایام ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه جهت دریافت وام ثبت‌نام کنند که در زمان مقرر تسهیلات به آنها پرداخت شود.
مدیر صندوق بازنشستگان کشوری در استان کردستان با اشاره به فعال شدن حوزه فرهنگی و هنری بیان کرد: تورهای سیاحتی و زیارتی به هر بازنشسته ۳۶۰ هزار تومان یارانه سفر پرداخت می‌شود که در طول دوران بازنشستگی چهار بار می توانند از این طریق سفر کنند.
وی گفت: افزایش سقف بیمه تکمیلی و طرح یاری که هر بازنشسته می تواند در دو دوره تا یک میلیون و ۲۰۰ تومان از فروشگاه‌های رفاه به صورت اقساطی در چهار قسط خرید کنند.
مدیر صندوق بازنشستگان کشوری در استان کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان به همت نمایندگان بازنشسته، صندوق امداد بازنشستگان، زمینی ورزشی و خانه امید تشکیل شده است.
احمدی عنوان کرد: خانه امید در سنندج و سقز به‌زودی افتتاح می‌شود و زمینی جهت ساخت این خانه در مریوان نیز مشخص شده و امیدواریم در بقیه شهرستان‌های خانه امید دایر شود؛ چراکه می تواند مرکزی برای ارائه خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پزشکی باشد.
حسام‌الدین اسعدی، رئیس شعب صندوق قرض‌الحسنه مهر ایران، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه «در سطح استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه استفاده کرده‌اند»، گفت: بانک قرض‌الحسنه به افراد بازنشسته تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون ضامن و تنها با گواهی کسر حقوق، تسهیلات پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به توافقنامه امضا شده میان این صندوق و صندوق بازنشستگی کشوری کردستان، عنوان کرد: افراد بازنشسته می‌توانند جهت دریافت وام دانشجویی و ازدواج فرزندانشان اقدام و در کمترین زمان ممکن و با سود ۴ درصد تسهیلات را دریافت کنند. این بانک همچنین توافق‌نامه با برخی از فروشگاه‌های محصولات و لوازم‌خانگی بسته است که افراد بتوانند کالا و خدمات ایرانی را به‌صورت اقساط چند ماه خریداری کنند.
همایون جنتی، مشاور استاندار و رئیس کانون بازنشستگان در امور بازنشستگان، نیز در این جلسه گفت: افراد بازنشسته جهت دریافت تسهیلات در برخی از بانک‌ها به دلیل نداشتن ضامن خدماتی دریافت نمی‌کنند که امیدواریم با اخذ این توافق ‌نامه مشکل بازنشستگان حل شود.
وی افزود: امیدواریم با همسان‌سازی و طرح یاری به بازنشستگان مقداری از خدمات دریافت نشده طی چندین سال گذشته جبران شود.