مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از شرکت فولاد اکسین مطرح کرد:

فولادسازی اکسین؛ اولویت صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، راه اندازی طرح فولادسازی شرکت فولاداکسین خوزستان را یکی از طرح های اولویت دار و مهم این صندوق در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، اکبر افتخاری روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در جریان بازدید از شرکت فولاد اکسین خوزستان که با هدف پیگیری راه اندازی طرح فولاد سازی انجام شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و با قدردانی از تلاش های هیئت مدیره و مدیر عامل و پرسنل فولاد اکسین گفت: اینکه همه شما تلاش می‌کنید تا یک کار مهم و اساسی  در کشور انجام شود و توانستید این شرکت را از یک وضعیت دشوار به شرایط سودهی و موفقیت در ۱۵ ماه گذشته تغییر دهید، جای امیدواری و خرسندی دارد.

افتخاری با بیان اینکه مشارکت فولاد اکسین و لوله سازی اهواز که هر دو زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند در پروژه بزرگ خط انتقال نفت گوره به جاسک باعث افتخار ملی است، گفت: به مدد این دو شرکت، کشورمان امروز توانسته در تولید ورق و تولید لوله به خودکفایی برسد.
افتخاری ادامه داد: با توجه به موفقیت های اخیر پر واضح است که در اکسین استراتژی و برنامه و کیفیت و خلاقیت وجود دارد و این نشان از بالندگی و سرآمدی فولاد اکسین است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار کرد:حدود ۶۰ درصد سهام فولاد اکسین مربوط به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان است؛ بازنشستگانی که قطره قطره سرمایه خود را پس انداز کرده اند تا در روز مبادا دستگیر آنها باشد، بنابراین کار اصلی ما در فولاد اکسین علاوه بر  تولید و فروش و سودآوری  صیانت از حق الناس است.
وی افزود: به عبارت دیگر سرمایه‌ هایی که در اینجا است حق الناس است که متعلق به بازنشستگان کشوری عزیزمان بوده و باید زندگی آنها را در دورانی که به آن نیاز دارند، آرامش بخشد. به همین دلیل یکی از مسئولیت های ما کمک به بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان است و افزایش سودآوری که امروز در فولاد اکسین داریم به این هدف کمک خواهد کرد.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طرح توسعه فولاد سازی بیش از ۱۰ سال یعنی همزمان با راه اندازی فولاد اکسین در دستور کار قرار گرفت و از ابتدا قرار بود که در اینجا یک مجموعه کامل فولادی ایجاد شود.

وی ادامه داد: رها شدن و بی توجهی به طرح فولاد سازی یعنی اینکه اموال بازنشستگان ۱۰ سال رها و بلاتکلیف بوده و رفتار مناسبی با سرمایه های این قشر آسیب پذیر جامعه نشده است.

افتخاری تاکید کرد: برای جبران گذشته یکی از طرح هایی که واقعاً با تمام توان به دنبال راه‌اندازی آن هستیم طرح فولادسازی فولاد اکسین است؛ چراکه معتقدیم فولاد یک سرمایه گذاری بلندمدت با بازدهی و سود بالا برای بازنشستگان است  که می تواند در زندگی آنها نقش مثبتی ایفا کند.

وی با بیان اینکه اولین پروژه اولویت دار صندوق بازنشستگی کشوری، راه‌اندازی طرح فولادسازی فولاد اکسین خوزستان است، گفت: همه با مسئولیت پذیری، پیگیری و تلاش بیشتر باید برای تحقق این هدف دست به کار شویم. صندوق بازنشستگی به صورت جدی طرح توسعه فولاد اکسین را دنبال می کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه علاوه بر طرح توسعه فولاد سازی فولاد اکسین، طرح های توسعه دیگری هم در دست پیگیری است، اظهارداشت: همه ما باید با تمام توان تلاش کنیم و ۱۰ درصد پیشرفت کنونی این طرح را به ۱۰۰ درصد برسانیم تا جوانان، بازنشستگان و جامعه ما نتایج محسوس و ملموس آن را احساس کنند.