بازنشستگان نهاوند هم صاحب خانه امید می‌شوند

سومین خانه امید بازنشستگان کشوری استان همدان هفته آینده در شهرستان نهاوند افتتاح خواهد شد. 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان با اعلام این خبر گفت: خانه امید بازنشستگان شهرستان نهاوند با حضور معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تنی چند از مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

روح‌الله افشار افزود: خانه امید شهرستان نهاوند در سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی شد و در سال ۱۳۹۷ پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط شروع به ساخت کرد.

به گفته وی، هدف از ساخت خانه‌های امید، تلاش برای ارتقاء منزلت و ایجاد نشاط و شادابی در میان قشر فرهیخته بازنشستگان کشوری و جلب مشارکت فعالانه آنان جهت حضور در برنامه‌های مختلف و برقراری ارتباط و دیدار بازنشستگان با یکدیگر به‌منظور تبادل تجربه‌ها در حوزه‌های مختلف است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان ادامه داد: خانه امید نهاوند در یکی از بهترین پارک‌های شهرستان و با زیربنای ۵۰۰مترمربع ساخته شده تا بازنشستگان عزیز بتوانند در یک فضای شاد اوقات فراغت خود را سپری کنند.

افشار اضافه کرد: این مجموعه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با طرحی جدید در یک طبقه ساخته شده که دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، اتاق‌های آموزشی، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی تئاتر، اتاق مدیریت و کافی‌شاپ است.

افشار در خصوص نوع خدمات قابل ارائه در خانه امید نهاوند اظهار داشت: خدمات فرهنگی و اجتماعی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، خدمات پزشکی و کتابخوانی، و فعالیت‌های ورزشی شطرنج و دارت به جامعه فرهیخته بازنشستگان ارائه خواهد شد.

تعداد بازنشستگان کشوری استان همدان حدود ۳۵هزار نفر است که از این تعداد حدود ۳۳۰۰نفر متعلق به  شهرستان نهاوند هستند که به لحاظ تعداد جمعیت بازنشستگان کشوزی، سومین شهرستان استان محسوب می‌شود.