استاندار کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با کانون‌های بازنشستگی استان مطرح کرد:

سازمان‌ها از تجربه بازنشستگان استفاده کنند/ پیگیری تعیین استان کرمانشاه بعنوان منطقه جنگی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تکریم و استفاده از تجربه های بازنشستگان از سازمان ها و ادارات این استان خواست تا از بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست هم‌اندیشی با روسای کانون های بازنشستگی استان با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بازنشستگان و توصیه همیشگی ایشان به دولت برای رسیدگی به امور بازنشستگان، اظهار داشت: این قشر، سالها عمر خود را صرف خدمت به کشور کردند و سربلندی امروز کشور ثمره کار این عزیزان است.


بازوند با قدردانی از توجه دولت به بازنشستگان و پیگیری به نتیجه رسیدن قانون همسان سازی پس از سالها انتظار گفت: موضوع انتخاب مشاور استاندار در امور بازنشستگی بحث بسیار مهم و خوبی است، چراکه با اجرای آن، بازنشستگان عزیز بهتر می توانند نظرات و پیشنهادت خود را به مسئولین استان برسانند و لذا از کانون های بازنشستگی می‌خواهم که تا روز چهارشنبه همین هفته سه نفر را به ما معرفی کنند و ما پس از جمع‌بندی‌های لازم یک نفر را به عنوان مشاور استانداری در امور بازنشستگی منصوب می کنیم.

وی یکی از جنبه های تکریم بازنشستگان را استفاده از تجربه های این عزیزان در جامعه و دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد: همه مدیران استان نیز باید مشاور در امور بازنشستگی داشته باشند تا با مشکلات و مسائل این عزیزان بهتر آشنا شوند.


استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود از پیگیری و اهدای زمین مناسب برای ساخت اولین دهکده سلامت و دومین خانه امید بازنشستگان کشوری و همچنین تامین مسکن بازنشستگان در استان خبر داد و از مدیریت صندوق بازنشستگی استان نیز خواست تا مکاتبات انجام شده در این زمینه را هر چه سریعتر جهت تصمیم‌گیری نهایی به استانداری ارسال کند. 

بازوند همچنین تصریح کرد: در استان کرمانشاه ۴۷ درصد از مردم مدیریت سهام عدالت را به دولت واگذار کرده اند که در استان میزان سرمایه این ۴۷ درصد  رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود لذا با توجه به بحث تشکیل هئیت مدیره در استان ها باید تلاش شود که هئیت مدیره ای قوی و توانمند برای این موضوع در استان انتخاب د 

او همچنین از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست که با برگزاری نشستی با حضور مدیران کانون های بازنشستگی و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، بحث سهام عدالت برای بازنشستگان تبیین و تشریح شود تا این عزیزان بیش از گذشته با نوع و چگونگی اجرای سهام عدالت خود آشنا شوند. 

وی همچنین ادامه داد: چندین بار مکاتبات لازم را با مسئولین کشوری جهت اختصاص منطقه جنگی برای حقوق بازنشستگان استان انجام داده ایم و بعداز این نیز هر کجا که لازم باشد با جدیت از این موضوع دفاع خواهیم کرد.

پرداخت وام ضروری به ۵۰۰۰ بازنشسته کشوری در کرمانشاه

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه هم در این نشست گفت: سال گذشته به ۵ هزار نفر از بازنشستگان کرمانشاهی وام قرض‌الحسنه ۷ میلیون تومانی پرداخت شد و امسال این مبلغ وام به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

جلیل رحیمی صدر با بیان اینکه «نزدیک به ۳۷ هزار بازنشسته کشوری در کرمانشاه داریم که خدمات مختلفی به آنان ارائه می شود»، اظهار داشت: پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان، افزایش سقف و خدمات بیمه تکمیلی درمان، اجرای طرح یاری و امکان خرید اقساطی برای بازنشستگان، تسهیلات خرید سهام ETF دولت و صندوق ثروت، پیگیری همسان سازی حقوق و ابلاغ دستورالعمل ارائه خدمات رفاهی نقدی و غیرنقدی دستگاه ها به بازنشستگان برخی از فعالیت ها و خدماتی است که در راستای رفاه حال این عزیزان ارائه می شود.

در پایان این نشست، استاندار کرمانشاه از تلاش ها و خدمات مدیر صندوق بازنشستگی استان قدردانی کرد.