از سال 98 تاکنون صورت گرفت؛

پرداخت ۸۷ میلیون تومان وام ضروری به بازنشستگان استان همدان

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان از پرداخت ۸۷ میلیون تومان وام ضروری به بازنشستگان این استان از سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، روح الله افشار در ششمین نشست خود با روسای کانون‌های بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه این مدیریت نزدیک به ۶۰ هزار نفر مشترک دارد، گفت: صندوق بازنشستگی استان همدان ۳۶ هزار بازنشسته از ۵۴ دستگاه اجرایی و ۲۴ هزار نفر شاغل کسور پرداز از دستگاه اجرایی دارد که در مجموع به ۶۰ هزار نفر مشترک می رسند.


افشار میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری استان همدان را سه میلیون و ۶۸۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کمترین حقوق بازنشستگانی که حداقل ۳۰ سال خدمت داشته اند به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان می رسد و البته اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات بالاترین حقوق بازنشستگی را در استان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۶۴ درصد و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ۱۴ درصد بازنشستگان کشوری را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: ۲۲ درصد باقیمانده مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

افشار با ارائه گزارشی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای امسال تاکنون گفت: این صندوق در حد توان و در نیمه نخست امسال خدمات مختلفی به ویژه در حوزه رفاهی ارائه کرده تا قدرت خرید بازنشستگان زیرپوشش را افزایش دهد. از جمله این طرح ها می توان به طرح یاری اشاره کرد که طی آن با تامین اعتبار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در کارت حقوقی بازنشستگان، این امکان فراهم شد تا این عزیزان از فروشگاه های رفاه خرید کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان اضافه کرد: تاکنون این اعتبار در دو مرحله و در فروردین و مرداد ماه اجرایی شده که مرحله دوم آن تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

افشار پرداخت وام ضروری را از دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی عنوان کرد و گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۸۷ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت کردیم که در نوع خود بی‌نظیر بوده است. خوشبختانه امسال وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان به ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرد. در کنار این خدمت، امسال بازنشستگان توانستند یک میلیون تومان تسهیلات برای خرید سهام ETF مالی دولت با نام “دارا یکم” و یک میلیون تومان تسهیلات نیز برای خرید سهام صندوق “مدیر” دریافت کنند.

افشار عملکرد خانه امید بازنشستگان همدان را مایه روسفیدی استان عنوان کرد و گفت: با تلاش های انجام شده و همت بازنشستگان و کانون ها خانه امید همدان یکی از بهترین و فعال ترین خانه های امید در سطح کشور است که فعالیت های آن برای افزایش نشاط و پویایی بازنشستگان، توسعه یافته و تقویت شود.