چندوچون اجرای همسان‌سازی به روایت حاجی‌بابایی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیگیری مصوبه افزایش اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در ششمین جلسه مشترک روسای کانون‌های بازنشستگی استان همدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حضور در جمع بازنشستگان بسیار ارزشمند است؛ چراکه مطالب شیرینی را بیان می‌کنند و بر دل می‌نشیند.

وی با بیان اینکه «در این جلسه از سختی‌ها و مشکلات معیشتی گفته شد و تمام آنها را درک می‌کنم»، گفت: شرمنده تمام سختی‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود هستم و تمام تلاش ما نیز درصدد رفع مشکلات موجود است. یک ماه است در مجلس‌ طرح‌هایی را بررسی می‌کنیم  و به دنبال این هستیم نسبت به کاهش فشارها در کوتاه مدت کالاهایی اساسی را حداقل در اختیار ۶۰ میلیون نفر قرار دهیم.

نماینده همدان با بیان اینکه «در برنامه ششم توسعه بر ما بسیار سخت گذشت تا ماده ۱۲ بازنشستگان تامین اجتماعی و ماده ۳۰ بازنشستگان لشکری و کشوری را مصوب کنیم»، خاطرنشان کرد: با تصویب ماده ۱۲ به دنبال این هستیم دولت بدهی سازمان تامین اجتماعی را بدهد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را نیز انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه «در ماده ۲۹ به دنبال این بودیم دولت را مکلف کنیم تا همسان‌سازی حقوق لشکری و کشوری انجام گیرد»، گفت: نامه‌ای نوشتم که این قانون است و آقای نوبخت بعد از چهار سال آن را اجرایی می‌کند، ما از بازنشسته دفاع کردیم؛ اما تعدادی که می‌خواستند بگویند ایشان کار را انجام داده و از این نامه ناراحت شدند.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه «آقای نوبخت نیز برای اجرای آن زحمت می‌کشند اما قانون است و باید حتما از ابتدای فروردین ماه اجرایی می‌شد»، افزود: بنده به عنوان قانون‌گذار نمی‌توانم بگویم ۶ ماه را انجام نده و باید از ابتدای فروردین اجرایی شود.

وی با بیان اینکه «تعدادی از افراد جلسه‌ای تشکیل دادند که بگویند قرار است معجزه‌ای شود، گفتم معجزه نیست و مصوبه مجلس است و چهار سال قبل باید اجرا می‌شد که به آنها برخورد»، عنوان کرد: به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید قانون را بگویم و به دولت بگویم از ابتدای فروردین باشد که حداقل کمک کنند از ابتدای مهرماه اجرایی شود.

نماینده همدان ادامه داد: ما بند (و) تبصره ۲ بودجه سال ۹۹ را مصوب کردیم که در آنجا مصوب شد دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از شرکت‌ها و دارای‌هایی خود را بفروشد و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری هزینه شود.

وی گفت: دولت از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داده که سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی را انجام دهد که واقعا رقم بالایی است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه «آقای نوبخت گفت اگر ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را انجام دهد ۳۲ هزار میلیارد تومان برای آن می‌خواهد در صورتی که طبق تبصره ۱۸ میلیارد تومان باقی مانده است»، گفت: ما باید ترمیم کنیم و نسبت به طرحی که در خصوص کالای اساسی می‌دهیم، با دولت توافق می‌کنیم ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۷۰ هزار میلیارد تومان اضافه شود و کمی هم مصوبه در دست دولت داریم تا بتواند ۹۰ درصد همسان‌سازی را از ابتدای مهرماه اجرایی کند.

نماینده همدان تصریح کرد: ما و دولت در اجرای این طرح متفق‌القول هستیم و بنده نیز ۳۰ سال است که در مورد بازنشستگان کار انجام می‌دهم و کار تبلیغاتی هم نمی‌خواهم بکنم.

وی با بیان اینکه «باید مشکلات درمان بازنشستگان را نیز حل کنیم»، گفت: کارمندهایی در وزارت علوم داریم که هیات علمی نیستند و کارمند هستند، به همه شاغلین ۵۰ درصد داده شده اما به آنها تعلق نگرفته که پیگیر حل مشکلات آنها هم هستیم چون همه، ملت ایران هستند.
 
وی با بیان اینکه «مشکل ما در کشور گاهی اوقات این است که چه کسی مشکل را حل و بودجه داده و مهم نیست چه کسی بوده فقط اختصاص یابد»، یادآور شد: همسان‌سازی شروع کار برای بازنشستگان و نیز گام خوبی است و امیدواریم با این کار عدالت اجرایی شود و به آن سمت نیز بیشتر حرکت کنیم.