در ادامه سلسله وبینارهای موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا صورت می گیرد؛

پخش زنده وبینار “بودجه بندی اجتماعی”

سلسله وبینارهای گفتگوی راهبردی که به همت موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا به صورت هفتگی برگزار می شود، سه شنبه این هفته به معرفی و شرح کتاب “بودجه بندی اجتماعی” اختصاص دارد.

 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (موسسه پژوهشی صندوق) اعلام کرد: وبینار سه شنبه هفته جاری (۸ مهرماه ۹۹) این موسسه به معرفی کتاب “بودجه بندی اجتماعی” اختصاص یافته که با سخنرانی زاهد اسدی و احسان رجبی دهقی نویسندگان و پژوهشگران این اثر به صورت پخش زنده برگزار می شود.

قرار است این برنامه آنلاین از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به صورت زنده از صفحه آپارات موسسه راهبردهای صبا برای علاقه‌مندان پخش شود.

در شرح کتاب “بودجه بندی اجتماعی” که در سال ۱۳۹۸ از سوی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر شده، آمده است: «همه دولت‌ها بخشی از مخارج عمومی خود را صرف بخش‌های مختلف رفاهی می‌کنند و تخصیص منابع محدود به نیازهای بی‌شمار رفاهی، یکی از چالش‌های پیش روی دولت‌هاست. در این چارچوب به نظر می‌رسد نظام بودجه بندی اجتماعی ابزار مفیدی است که می‌تواند در طرح‌‌ریزی، کنترل و تحلیل تصمیم‌های سیاستگذاران اجتماعی، به کار آید تا حسابداری جامعی از درآمدها و هزینه‌های نظام رفاه و حمایت‌های اجتماعی به عمل آید. این همه در حالی است که با همه اهمیت این موضوع، منبعی مستند و قابل اتکا در این باره به زبان فارسی در اختیار نیست و تدوین این کتاب با هدف جلب توجه پژوهشگران به این موضوع کلیدی پیگیری شده است.»