پیام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی به مناسبت روز جهانی گردشگری:

گردشگری روستایی را با توسعه اکوتوریسم رونق ببخشیم

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی به مناسبت روز جهانی گردشگری پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در پیام محمدرضا پوینده آمده است: انتخاب یک روز برای گرامیداشت گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری، با هدف توجه بیشتر جوامع به این صنعت و تلاش برای توسعه و گسترش این صنعت سبز و رو به رشد صورت می‌گیرد، پس تمام فعالان و ذینفعان این حوزه باید به تحقق شعار و نامگذاری سالانه برای گردشگری جهانی کمک کنند.

امسال از سوی سازمان جهانی گردشگری به‌عنوان «گردشگری و توسعه روستایی» نامگذاری شده است و به همین انگیزه، باید از بُعد دیگری به گردشگری کشورمان نگاه کنیم. به کارگیری تمامی ظرفیت‌های کشور در حوزه طبیعت‌گردی یا اکوتوریسم با لحاظ منافع جوامع روستایی می‌تواند اتفاقی خوب و گامی موثر برای رونق بخشیدن مجدد به چرخ‌های این صنعت، خصوصا در بخش گردشگری داخلی باشد.

در همین راستا، بهره‌برداری و استفاده مناسب و شایسته از ظرفیت اماکن اقامتی و هتل‌هایی که در فضاهای باز و طبیعی بوده و از موقعیت مناسبی برای دسترسی به جوامع روستایی برخوردار هستند، انتخاب خوبی برای گردشگران محسوب می‌شود. بی‌تردید گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز به‌عنوان بزرگترین مجموعه اقامتی با پراکندگی جغرافیایی متنوع در این زمینه می‌تواند پیشرو باشد.

با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان و یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، نگاه ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با احیا برند‌های اصیل و قدیمی گردشگری کشور که از ظرفیت خوبی در زمینه اکوتوریسم برخوردار هستند، نیز می‌تواند عاملی موثر برای ارتقای گردشگردی داخلی باشد.

علاوه بر آن، همکاری و همیاری بخش‌های خصوصی و دولتی در این شرایط ضمن هم‌افزایی برای هر دو مجموعه، به جبران ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا خواهد انجامید.

به امید بازگشت زودهنگام شور و نشاط به صنعت گردشگری و رونق دوباره سیر و سیاحت در کشور، روز جهانی گردشگری را به تمام فعالان، دغدغه‌مندان، برنامه‌ریزان و گردانندگان چرخ این صنعت بزرگ تبریک و تهنیت می‌گویم.