در نیمه نخست امسال؛

پگاه گیلان ۷۵۳ تن انواع فرآورده های لبنی صادر کرد

مدیرعامل شرکت پگاه گیلان از صادرات ۷۵۳ تن فرآورده های لبنی طی نیمه نخست امسال به ارزش ۱۱.۷ میلیارد تومان توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایرنا، موسی اسماعیل زاده اظهار داشت: ۸۰ درصد از میزان صادرات این شرکت خامه و مابقی آن پنیر و شیرهای طعم دار بود که به کشورهای افغانستان، عراق و آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به تولیدات جدید این واحد صنعتی اظهار کرد: تا یک ماه آینده کره لاکتیکی و پنیر سیاهمزگی (پنیر سنتی در گیلان) در شرکت پگاه گیلان تولید می شود و بنا داریم علاوه بر این محصولات، در سال جهش تولید، نوشیدنی و ماست سر شیردار نیز تولید کنیم.

اسماعیل زاده از عرضه ۲۰ درصد از سهام پگاه گیلان در بورس خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی بازار بورس در حال حاضر میزان بیشتری از این سهام را در این بازار عرضه نکردیم، اما میزان عرضه شده تا کنون برای سهامداران دارای منفعت بوده است.

وی سلامت محصولات تولیدی را حائز اهمیت دانست و گفت: شیری که به کارخانه وارد می شود باید مجوز دامپزشکی داشته باشد وگرنه برگشت داده می شود و مردم از سلامت شیر وارد شده به کارخانه و سلامت محصول در فرآیند فرآوری مطمئن باشند.

مدیرعامل این شرکت در مورد قیمت محصولات لبنی نیز اظهار کرد: تمام قیمت‌ها بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود. خوشبختانه در زمینه مصرف لبنیات در استان گیلان، در شش ماهه اول سال کاهشی نداشتیم.