ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار مجلس

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ادغام صندوق‌های بازنشستگان کشور قرار است تمامی صندوق‌های بازنشستگی کشور را ادغام کند و مدیریت واحدی داشته باشند.
ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: موضوعی که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیر آن است؛ طرح تضمین صندوق بازنشستگان چه لشگری وچه کشوری است.

وی ادامه داد: این طرح قرار است تمامی صندوق‌های بازنشستگی کشور را ادغام کند و مدیریت واحدی داشته باشند و این مورد را باید بدانیم که در طرح تضمین صندوق بازنشستگی یکسری زوایای ظریفی وجود دارد که بایستی با حفظ حق الناس این کار به نحوه احسن انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته‌ای که هست نمی‌توانیم بدون ملاحظاتی یک دفعه ادغام سازی را انجام بدهیم چرا، چون بحث حق الناس است؛ یعنی شخص بازنشسته سی سال اندوخته‌ای جمع آوری کرده که نباید این آورده از بین برود. ازاین‌رو، کمیسیون درحال بررسی دقیق است.

اسماعیلی تصریح کرد: این طرح اگر مصوب شود تا حدودی یک ساماندهی و متناسب‌سازی برای حقوق بازنشستگان میسر خواهد شد و نکته بعدی اینکه تضمینی برای اندوخته‌های بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد شد.

وی افزود: طرح ادغام سازی صندوق‌های بازنشستگان بدین صورت است که تمام صندوق‌های بازنشستگی کشور از یک خط مشی و قانونی پیروی می‌کنند؛ ازاین‌رو، دیگر بازنشستگان با مشکلاتی روبه رو نخواهند بود و هر صندوقی دیگر طبق نظر خود عمل نمی‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان در پایان بیان داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در اوایل سال اتفاق افتاد و برای بازنشستگان لشگری هم دولت مکلف شد از مهر این همسان سازی را انجام دهد.