در چارچوب طرح اصلاحات ساختاری دولت پیگیری می‌شود:

برنامه عراق برای «تشکیل نظام جامع و واحد بازنشستگی»

سخنگوی دولت عراق محورهای برنامه اصلاحات ساختاری در این کشور را اعلام کرد که «تشکیل نظام جامع و واحد بازنشستگی» از محورهای آن خواهد بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ملا طلال در کنفرانسی خبری گفت: زمان‌بندی لازم برای تکمیل اجرای بندهای «برنامه اصلاحی» سه الی پنج سال طول می‌کشد.

ملا طلال در کنفرانس مطبوعاتی که با همراهی وزرای دارایی و برنامه‌ریزی برگزار کرد، اظهار کرد: برنامه اصلاحی مذکور به مثابه تصحیح سیاست‌های نادرست در دهه‌های گذشته به شمار می‌رود. همچنین، مسؤولیت دولت کنونی آماده‌سازی شرایط برای انتخابات و تدوین سیاست اقتصادی درست و استوار است.

وی گفت: موفقیت برنامه اصلاحی، عراق را از هر گونه پیامدهایی مانند کاهش بهای نفت دور می‌کند و مانع از تکرار بحران پرداخت حقوق می‌شود.

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: برنامه اصلاحی که ۹۷ صفحه است، به بررسی معضلاتی چون اپیدمی کرونا و تاثیر آن بر بهای نفت، تشکیل نظام جامع و واحد بازنشستگی، تنوع‌بخشی به درآمدهای دولت، بهینه‌سازی هزینه‌ها، کلید زدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری و… می‌پردازد.

در همین رابطه، علی علاوی، وزیر دارایی عراق، هم تصریح کرد: برنامه مذکور برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت مالی و اقتصادی عراق است و اگر در اجرای این برنامه موفق عمل کنیم، وضعیت اقتصادی عراق بسیار بهتر خواهد شد و وضعیت شهروندان عراقی بهبود خواهد یافت.

علاوی با بیان اینکه «برنامه اصلاحی وضعیت شهرهای آزاد شده را در صدر اهتمامات خود قرار داده است»، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه مذکور اصلاح وضعیت استان‌های عراق است.

وی در پایان گفت: عراق سالانه ۶۰ میلیارد دلار کالا وارد می‌کند.