با حضور معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت؛

افتتاح سه خط تولیدی در صنایع شیر لرستان/ هدف‌گذاری تولید ۲۵ هزار تن کره در شرکت‌های پگاه

با حضور معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سه خط تولید بسته بندی کره، بطری ESI و ۲۰۰ سی سی اسلیم در شرکت شیر پگاه لرستان افتتاح شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، حجت اله میرزایی در این مراسم که مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت شیر پگاه لرستان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: برای تحقق هدف جهش تولید، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به تولید محصولات، بسته‌بندی‌ها و شیوه‌های جدید و بهره ‌ورتر تولید در این کارخانه، اشاره کرد.

میرزایی با بیان این‌که شیر پگاه و محصولات آن، یک برند بسیار معتبر است و مالک آن بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هستند، افزود: هدف اصلی برند پگاه در کنار تامین امنیت غذایی، تولید محصولات غذایی لبنی سالم برای خانوارها و تامین سلامت آن‌هاست.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: محصولات این برند هیچ‌گونه افزودنی ندارند و بار میکروبی آن‌ها حداقل است؛ به‌خصوص با تولید شیر ESI که به صورت فرا پاستوریزه تولید و بسته‌بندی می‌شود تقریبا بار میکروبی آن به صفر می‌رسد و خانواده‌ها می‌توانند با اطمینان خاطر مصرف کنند و این جزو افتخارات بزرگ پگاه و صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی تصریح کرد: با تولید سالانه ۲۵ هزار تن کره توسط شرکت های پگاه که ۲۵۰۰ تن آن در همین کارخانه تولید می‌شود، امیدواریم بخش بزرگی از نیاز کشور ما به کره که در ماه‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های ارزی با مشکل روبرو شده، برطرف شود.

میرزایی با بیان این‌که امیدواریم با تلاش همکاران در شرکت پگاه روز به روز هم میزان تولید و کیفیت محصولات و هم بهره‌وری در تولید افزایش یابد، افزود: در مجموعه های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی، از جمله پگاه و شستا، کارهای بزرگی در حال انجام است که در همین استان، مجتمع بزرگ دامپروری ۲ هزار راسی پگاه در الیگودرز در حال فعالیت و توسعه است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی دامپروری سه هزار راسی نورآباد و کارخانه‌ شیرخشک بروجرد تا پایان سال، استان لرستان به یک قطب مهم صنایع غذایی تبدیل خواهد شد.

راه اندازی خط تولید کره در پگاه لرستان کمک موثری در قطع وابستگی به واردات کره است
مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح و راه اندازی سه خط مهم تولیدی در شرکت شیر پگاه لرستان بوده ایم، گفت: راه اندازی خط تولید و بسته بندی کره با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال می تواند کمک موثری در قطع وابستگی به واردات کره برای کشور داشته باشد.

حشمت الله بهرامی اظهار داشت: این خط تولید با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال، با یکهزار و ۵۶۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، میزان تولید ۱۸۰ تن در ماه و اشتغالزایی ۶ نفر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی خط تولیدی بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم به عنوان خط تولیدی دوم، افزود: راه اندازی خط تولیدی بسته بندی ۲۰۰ سی سی اسلیم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال، ۳۱۲۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، با میزان تولید ۷۰۰ تن در ماه و اشتغال زایی ۸ نفر راه اندازی شد است؛ این خط تولید یکی از خط های جدید تولید محصولات استریل با ماندگار بالا است که خوشبختانه بیش از ۸ هزار تن در سال انواع محصولات استریل را با این خط تولید و وارد بازارهای داخلی و خارجی خواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به خط تولیدی سوم که تولید شیر بطر ESI است، گفت: خط تولید بسته بندی بطر ESI با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال، ۱۸۵۰ نفر ساعت نیروی فنی جهت راه اندازی، میزان تولید ۳۰۰ تن در ماه و اشتغال زایی ۱۰ نفر راه اندازی شده است که مدت ماندگاری این محصول ۱۰ روز بوده و یک محصول فراپاستوریزه محسوب می شود که مدت ماندگاری آن از محصولات پاستوریزه بیشتر است و همین مزیت باعث شده مشتریان بیشتری داشته باشد و در بازار بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.