با حضور سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان صورت گرفت؛

خانه امید هرمزگان میزبان نشست شورای هماهنگی استان/ خدمت به ۱۶ هزار بازنشسته کشوری در هرمزگان

نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به میزبانی صندوق بازنشستگی استان هرمزگان در خانه امید استان برگزار شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان هرمزگان، در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان هرمزگان که روز گذشته (سه شنبه ۲۹ مهرماه) با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های این وزارتخانه در خانه امید بازنشستگان استان برگزار شد،
محمد تقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان تحت پوشش در ماه جاری، گفت: احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شده و بازنشستگان در سایت صندوق بازنشستگی به نشانی www.cspf.ir با وارد کردن مشخصات خود می توانند احکام جدید را مشاهده کنند.

جلیلی بهابادی با بیان اینکه متوسط حقوق بازنشستگان کشوری بعد از صدور احکام جدید به صورت میانگین ۴۵ درصد رشد داشته است، افزود: صندوق بازنشستگی با هدف افزایش قدرت خرید بازنشستگان، بسته های مختلفی را در قالب طرح یاری از اسفندماه سال گذشته تا کنون اجرا کرده که در حال حاضر بسته هفتم این طرح با پرداخت تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی به نشانی www.sabasrm.ir از این طرح بهرمند شوند.

جلیلی همچنین اظهار داشت: شرکت لوله سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین از شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که در پروژه خط انتقال نفت از گوره در شمال غرب استان بوشهر به جاسک واقع در شرق استان هرمزگان مشارکت داشته اند و با بومی سازی فناوری تولید لوله انتقال نفت، تاکنون ۹۰ درصد لوله مورد نیاز این پروژه ملی را تولید و به پیمانکار تحویل داده اند.

در ادامه این نشست،
هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در مورد ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: باید فردی به عنوان ناظر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ارباب رجوع و مارجعان به هر سازمان حضور داشته باشد و بر این امر نظارت کند. همچنین سازمان ها باید با جدیت دستورالعمل ها را اجرا کنند.

ابراهیمی همچنین گفت: در صورت مواجه شدن با فرد بیمار در دستگاه اجرائی، مراتب باید به مراجع ذی صلاح بهداشتی اعلام و پیگیری شود.

گفتنی است، ۱۶ هزار و ۲۷۲ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری زیرپوشش مدیریت استان هرمزگان هستند که از این تعداد، ۱۱ هزار و ۴۶۴ نفر را مردان و چهار هزار و ۸۰۸ نفر را زنان تشکیل می دهند.