سخنگوی دولت در مخالفت دولت با طرح کالابرگ الکترونیکی:

استراتژی دولت افزایش حقوق‌هاست

سخنگوی دولت با تاکید بر مخالفت دولت با طرح کالابرگ الکترونیکی اعلام کرد:  استراتژی درست دولت افزایش حقوق‌هاست و ما باید به این سمت برویم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در کنفرانس خبری امروز خود درباره «مسابقه‌ ارائه طرح‌هایی که در مجلس پیگیری می‌شود و تاکید دارند پول اجرای آن را از محل درآمد کارگران و بازنشستگان تامین کنند و برخی از آنها نیز هیچ محل منابع مشخصی ندارد»، گفت: طرحی که بدون هماهنگی با ارکان اجرایی کشور تهیه می‌شود با سختی در اجرا مواجه خواهد شد. این طرح به ما نشان داد هر تصمیم این چنینی باید با همکاری دولت جلو برود و قطعا ما از هیچ کاری که وضعیت معیشت مردم را بهبود دهد نه دریغ و نه محدود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نباید طوری شود که طرح‌ها زندگی مردم را تلخ تر و سخت تر کند و رضایت آنی ایجاد شود و تلخی بلند مدت داشته باشد. ابتدا گفتند از محل تبصره ۱۴ این پول را بردارند. ما اجازه گرفتیم ۴۰ هزار میلیارد اوراق بفروشیم و نشد. گفتیم از تراکنش‌های بانکی پول برداریم. اینها قابل محاسبه در دراز مدت است‌. امروز صبح دکتر همتی طرحی پیشنهاد دادند که در نتیجه به این رسیدیم این طرح افزایش قیمت به همراه دارد. بنابراین منصرف شدیم. استراتژی درست دولت افزایش حقوق ها است و ما باید به این سمت برویم. اخیرا راه حلی را پیشنهاد دادند که ۳۰ هزار میلیارد دیگر دولت اموال به برخی نهادها بفروشد. اینکه آن نهاد چقدر توان مالی دارد، مشخص نیست‌.

سخنگوی دولت افزود: دولت با این طرح مخالف است و معتقد است هر راه حلی باید بدون آثار تبعی در بلند مدت و دراز مدت باشد و از ترمیم دریافتی ها و افزایش قدرت خرید مردم استقبال خواهد کرد. در آستانه ارائه بودجه ۱۴۰۰ هستیم. در سال ۹۹ تصمیم به همسان سازی گرفتیم، به دهک‌های پایین سبد داده شود و همه اینها انجام شد. بنابراین بنای ما این است آنچه فکر می‌کنیم به طور ماندگار صورت گیرد را دنبال کنیم. با هر کمکی به زندگی مردم موافقت کنیم اما معتقدیم امکان این طرح وجود ندارد.