افزایش حقوق بیش از ۳۱هزار بازنشسته کشوری البرز

مدیر صندوق بازنشستگی  کشوری استان البرز، شمار بازنشستگان کشوری این استان را ۳۱ هزارو۸۴۳ نفر اعلام کرد و گفت : امسال با همسان سازی حقوق بازنشستگان، ۴۵ درصد به حقوق این افراد افزوده شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مهرداد محمدبیگی ادامه داد: پس از انجام طرح همسان سازی حقوق ، بلافاصله حقوق بازنشستگان با تعرفه جدید پرداخت شد و هیچ گونه مطالبه ای در این بخش باقی نمانده است.

محمدبیگی بیان داشت : در کنار همسان سازی حقوق، خدمات درمانی، فرهنگی و ورزشی به بازنشستگان کشوری در استان البرز ارائه می‌شود.

بازنشستگان چه می‌گویند؟

شهین جمالی، از معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، از افزایش یک میلیون و۶۰۰ هزار تومانی مستمری خود به عنوان دستاورد مهم دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان  برشمرد.

او از جمله بازنشستگانی است که این افزایش را تا حدودی رضایتخش دانست و گفت : همین افزایش کمکی به دخل و خرج زندگی خانواده ام است.

وی ادامه داد: همسرم نیز به‌عنوان فرهنگی بازنشسته از یک میلیون و۴۵۰ هزار تومان افزایش مستمری برخوردار شد و خدا را شکر می کنیم که می توانیم با درآمدی بیشتری از گذشته به زندگی ادامه بدهیم.

او که هر دو فرزندنش تشکیل خانواده داده و به سامان شده اند، گفت: همه بازنشستگان زندگی مشابه ما را ندارند؛ بلکه بسیاری از آنان با مشکلات فراوانی مواجه بوده و حتی همسان سازی نظام حقوق کمک چندانی به برخی خانواده ها نکرده است.

فیروزه منصورخاکی، معلم بازنشسته دیگر، با بیان اینکه میزان مستمری وی در سال جاری ۲ میلیون تومان افزایش یافته، بیان داشت: باورم نمی شد که در چنین شرایطی دولت تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان بگیرد.

وی ادامه داد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان گامی مهم و عادلانه محسوب می شود و در واقع در شرایط کنونی کمکی به زندگی دشوار بازنشستگان است.

سیدتقی سجادی حسینی، بازنشسته وزارت بهداشت و درمان، به افزایش یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی حقوق  خود درپیاده سازی طرح همسان سازی حقوق ها اشاره کرد و بیان داشت : با اجرای این طرح تاحدودی انتظارات برآورده شده است.

 وی ادامه داد: در این وضعیت سخت اقتصادی هم دولت و هم قشرهای مختلف مردم در مضیقه هستند ، اما به هرحال باید خداوند را شکر کرد و با شرایط ساخت.

این بازنشسته در عین حال از مسوولان خواست تا از تورم و گرانی اجناس جلوگیری کنند و نگذارند عامه مردم بیش از این در سختی زندگی کنند.

عزیزالله ولی بیگی، بازنشسته وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصاحبه شوندگانی بود که توفیق دولت را درپیاده سازی طرح نظام هماهنگ حقوق را ستود و گفت: اجرایی شدن این طرح گام بزرگی بود که برداشته شده اما امیدواریم که حداقل بگیران بیشتر مورد توجه و عنایت مسوولان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که مشکلات کشور فراوان بوده و همه باید برای رفع این مشکلات به دولت کمک کنیم .