وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

کوتاه‌تر شدن مسیر با افتتاح آزادراه شرق اصفهان/ افتتاح آزادراه شرق حاصل اقدامات دولت و صندوق بازنشستگی کشوری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح آزادراه شرق اصفهان موجب کوتاه‌تر شدن مسیر شده و در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی می شود، گفت: حجم آزادراه های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود ۳۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایسنا، محمد اسلامی امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور به صورت گسترده گام‌های موثری را در حمل و نقل برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حجم آزادراه های کشور از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت ۵۰ درصد افزایش یافته است، توضیح داد: حجم آزادراه های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود ۳۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز پنجشنبه قطعه مهم و اثرگذاری افتتاح می‌شود، گفت: آزادراه اصفهان در اصلی‌ترین مسیر قرار دارد و کامیون‌ها برای سفر به سمت جنوب کشور تا پیش از این باید یک ساعت و نیم در ترافیک می‌ماندند.

وی تاکید کرد: افتتاح آزادراه شرق اصفهان موجب کوتاه تر شدن مسیر شده و در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی می شود که می تواند دستاورد بسیار خوبی باشد.

اسلامی با بیان اینکه هر منطقه ای که عبور ۲۲۰ خودرو در روز دارد، باید در آن باند دوم ایجاد شود، گفت: این اتفاق از ابتدای دولت یازدهم از ۱۲ هزار کیلومتر پروژه آزادراهی، با افتتاح این پروژه و همچنین پروژه ۹۷ کیلومتر استان هرمزگان و پروژه ۱۸ کیلومتری استان کرمان به ۱۸ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث فرودگاه‌هاست، افزود: در این مدت جابجایی مسافر هوایی از ۵۷ میلیون مسافر به ۷۵ میلیون مسافر در سال رسیده و تا پایان دولت و با افتتاح فازهای جدید در ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره)، ظرفیت جابجایی حمل و نقل هوایی در کشور به ۱۰۰ میلیون مسافر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه سیستم‌های مجهز آسمان ایران را از ابتدای دولت تقویت کرده ایم، گفت: حجم ورودی‌های هوایی برای پروازهای عبوری ۴۰ درصد افزایش داشته و از حدود پذیرش ۹۰۰ فروند هواپیما در آسمان ایران در روز به ۱۸۰۰ فروند در روز افزایش یافته است.

از سال ۹۵ با اقدامات دولت و صندوق بازنشستگی این طرح رونق یافت
استاندار اصفهان گفت: امید است با تلاش و اقدامات کلان ملی، کریدور شمال به جنوب کشور نیز به اتمام برسد، همچنین این پروژه در توسعه گردشگری استان نیز تأثیرگذار خواهد بود.



عباس رضایی در حاشیه افتتاح آزادراه شرق اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از مسائل اصلی استان اصفهان است، یکی از اقداماتی که برای حل این مسأله انجام شد، انجام این پروژه بود که حجم ترافیک را از این قسمت کم می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: به دلیل اینکه تریلرها و ماشین‌هایی که به سمت جنوب کشور می‌روند از منابع مهم آلودگی شهر اصفهان بودند، این پروژه باعث کاهش آلودگی اصفهان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا از سال ۱۳۸۲ این پروژه آغاز شده که تا سال ۱۳۸۵ تنها ده درصد پروژه انجام شد و در این دو دولت از سال ۹۵ با اقدام صندوق بازنشستگی کشوری رونق بهتری گرفت و به نتیجه رسید.

رضایی عنوان کرد: این طرح مسائل و مشکلات فراوانی در این دو سال داشت که به اختلافات زیادی منجر شد اما با تشکیل جلسات بسیار متعدد و زحمات همکاران این مسائل مرتفع شد و پروژه پیشرفت کاری خوبی را به خود گرفت‌ تا امروز شاهد افتتاح آن باشیم.

استاندار اصفهان گفت: در این پروژه هدف کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی سفر را هم داشته‌ایم که طی پیش‌بینی انجام شده توسط کارشناسان این تلفات تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت و از همه مهمتر سلامت مردم، مسأله اصلی برای ماست که بارها هم گفته‌ایم سلامت مردم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم به همین دلیل مسأله کاهش تصادفات یکی دیگر از معیارهای ماست.

رضایی ابراز داشت: امید است با تلاش و اقدامات کلان ملی، کریدور شمال به جنوب کشور نیز به اتمام برسد، همچنین این پروژه در توسعه گردشگری استان نیز تأثیرگذار خواهد بود.