در نشست مشترک معاون استاندار و مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان مطرح شد:

قدردانی معاون استاندار کردستان از صندوق بازنشستگی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان کردستان، خالد جعفری در دیدار با مدیر صندوق بازنشستگی استان و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی فراگیر پیشکسوتان سنه که روز یکشنبه (۲۱ دیماه) برگزار شد، اظهار داشت: من فرزند بازنشسته هستم و پدرم نیز سال ها در مجموعه اداری کار کرده بود و به همین دلیل دغدغه‌ و احساس بازنشستگان عزیز را به خوبی درک می کنم.

وی با بیان اینکه «تلاش، کوشش و زمانی که مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی برای خدمت به بازنشستگان می گذارند در کنار وظیفه، کار قابل تقدیری است» گفت: قدردان تک تک شما بزرگواران هستیم که تعهد و مسئولیت را در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری برعهده گرفته اید. برای آقای احمدی هم، به عنوان یک مدیر جوان و پیگیر در صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان آرزوی موفقیت می کنم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در ادامه بیان کرد: جایگاه اجتماعی بازنشستگان باید در جامعه حفظ شود. خوشبختانه با تشکیل «تعاونی بازنشستگان سنه» در استان که به پیشنهاد استاندار و همت شما بزرگواران تشکیل شده، بتوانید در جهت رفاه حال بازنشستگان و اشتغال زایی فرزندان آنان گام‌های خوبی بردارید.

وی گفت: با توجه به دستور استاندار کردستان، برای واگذاری یکی از معادن استان به شرکت تعاونی فراگیر پیشکسوتان سنه دژ، پیگیر موضوع خواهیم بود و امیدواریم در شورای معادن استان، این واگذاری به تصویب برسد تا بتوانیم گام کوچکی در راه خدمت به بازنشستگان استان برداریم.

جعفری خاطر نشان کرد: پیگیری های لازم در خصوص اختصاص یکی از مغازه های مرز باشماق انجام شده و شرکت تعاونی بازنشستگان می‌تواند در حوزه بازرگانی در آنجا فعالیت خوبی داشته باشد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای همسان سازی ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز در مهرماه سال جاری گفت: خوشبختانه دولت محترم و صندوق بازنشستگی کشوری با همت و تلاش بسیارخوب خود، اقدام ارزشمندی انجام دادند که جا دارد از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر شود.

معاون استاندار کردستان خطاب به اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی سنه، گفت: با تشکیل کارگروه هایی از بازنشستگان متخصص در بخش های مختلف سرمایه گذاری استان از جمله گردشگری، کشاورزی و سایر حوزه ها به بررسی دقیق تر موضوع بپردازید و در نهایت در یک یا دو حوزه، با جدیت شروع به کار کنید و ما هم در هر جایی که نیاز باشد در خدمتتان هستیم.

 

لزوم ارائه اسناد کسورپردازی از سوی دستگاه های اجرایی برای برقراری به موقع حقوق بازنشستگی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در این نشست با قدردانی از معاون استاندار برای اهمیت ویژه وی برای حوزه بازنشستگی و برگزاری جلسات مداوم با جامعه مختلف بازنشستگان، گزارشی از خدمات صندوق بازنشستگی ارائه کرد  و گفت: از دستگاه‌های اجرایی استان هم انتظار داریم که به حوزه بازنشستگی اهمیت داده و از کارکنان و کارشناسان آگاه به قوانین و مقررات بازنشستگی استفاده کنند تا از تاخیر در ارائه خدمات به این عزیزان جلوگیری شود.

محمد احمدی با بیان اینکه «استان کردستان جزء اولین استان‌هایی بود که در فرآیند بررسی پرونده‌های بازنشستگی، استفاده از کاغذ را به حداقل ممکن رساند»، گفت: تعدادی از دستگاه های اجرایی استان از جمله بعضی از شهرداری‌ها در واریز و ارسال اسناد مربوط به کسور شاغلین مشترک صندوق تأخیر دارند که این موضوع باعث تأخیر در صدور حکم بازنشستگی بازنشستگان آن ادارات می‌شود؛ به همین دلیل لازم است برای به موقع صادر شدن احکام بازنشستگان، این دستگاه‌ها کسور مربوطه را به موقع واریز و مدارک را جهت ثبت در سامانه های صندوق ارسال کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت کانون‌های بازنشستگی استان خطاب به معاون استاندار پیشنهاد داد: در صورت امکان، مکاتبه‌ای با دستگاه‌های اجرایی استان برای در اختیار گذاشتن مکان مناسب جهت استقرار کانون‌های بازنشستگی آن دستگاه انجام شود.

احمدی گفت: دو سال پیش در روز خانواده و تکریم بازنشستگان با پیشنهاد آقای استاندار و پیگیری تعدادی از بازنشستگان توانمند و فعال، شرکت تعاونی بازنشستگان ثبت و شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه حق عضویت این شرکت نفری ۱۰۰هزار تومان است و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت نیز بدون هیچ چشم‌داشت و حقوقی فعالیت می کنند، گفت: در نخستین جلسه‌ای که بعد از تشکیل شرکت تعاونی در حضور استاندار استان کردستان برگزار شد، گزارشی از فعالیت شرکت تعاونی به ایشان ارائه شد که استاندار نیز دستور کمک به این شرکت تعاونی را صادر کردند. خوشبختانه با دستور استاندار و همکاری مناسب بانک توسعه تعاون استان توانستیم به تعدادی از اعضاء شرکت تعاونی، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم.