درخشش مجموعه «وصندوق» در بیست‌وسومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایرانی؛

«هلدینگ صباانرژی» دومین شرکت کشور از نظر بیشترین بازده فروش

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ انرژی) دومین شرکت کشور از نظر بیشترین بازده فروش در سال مالی ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ صباانرژی، در بیست‌وسومین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایرانی (IMI 100) که هر سال توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می شود، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با رسیدن به ۶۷ درصد بازده فروش در سال ۹۸، پس از شرکت صباتامین به عنوان دومین شرکت ایرانی با بیشترین بازده فروش معرفی شد.

این شرکت همچنین رتبه پنجاه‌ویکم را از میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی در سال ۹۸ به خود اختصاص داده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی، همچنین از شرکت های وابسته به هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت پتروشیمی جم در جایگاه ۲۷ کشوری، گروه صنایع بهشهر در جایگاه ۵۴، شرکت نفت پاسارگاد در جایگاه ۷۰، شرکت پتروشیمی فناوران در جایگاه ۷۵ و شرکت نفت ایرانول در جایگاه ۷۶ کشوری قرار گرفتند.

این گزارش همچنین حاکی است که در میان ۱۰۰ شرکت برتر، شرکت پتروشیمی پلی‌پروپیلن جم، با ۱۷ پله صعود رتبه هفتم کشوری از نظر بیشترین صعود را به دست آورد و در جایگاه ۷۳ قرار گرفت.

در فهرست ۱۰۰ شرکت دوم نیز شرکت فولاد اکسین خوزستان در جایگاه ۱۰۹ کشوری و در میان شرکت های برتر از نظر رشد سریع، شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری در رتبه ۱۶۶ کشوری و در میان شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع، بیشترین صادرات و بیشترین بازده دارایی، شرکت صبافولاد رتبه ۱۳۲ کشوری و جزو شرکت‌های برتر بالاترین ارتقای رتبه قرار گرفتند.

شرکت ایران‌یاسا تایر و رابر نیز در رتبه ۲۱۳ کشوری قرار گرفت. این در حالی است که در سال های قبل، این شرکت به‌شدت زیان‌ده بود و اکنون تبدیل به یکی از شرکت‌های سودده مجموعه وصندوق شده است.

رتبه‌بندی سالانه شرکت‌های برتر ایرانی (IMI 100) توسط سازمان مدیریت صنعتی در شاخص‌های مختلف فروش و درآمد انجام می‌شود و معتبرترین رتبه‌بندی بنگاه‌ای اقتصادی در ایران به شمار می‌رود.