سرپرست فولاداکسین خوزستان:

«تولید آهن اسفنجی» و «فولادسازی» دو پروژه اولویت‌دار فولاداکسین در ۱۴۰۰

سرپرست شرکت فولاداکسین خوزستان گفت: خط تولید آهن اسفنجی و خط تولید فولادسازی از پروژه های اولویت دار و در دست اقدام این شرکت در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از فولاداکسین خوزستان، امین آسیابان، در جریان بازدید اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از کارخانه و طرح های توسعه فولاداکسین خوزستان، موفقیت های شکل گرفته در فولاد اکسین را مرهون تلاش متخصصان این شرکت دانست و در خصوص طرح های توسعه آن، اظهار داشت: پروژه های اولویت دار و در دست اقدام فولاداکسین شامل خط تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۷۰ هزار تن در سال و خط تولید فولادسازی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰هزار تن در سال است که در حدود ۴۰ هکتار از مساحت شرکت تعریف شده‌اند.

آسیابان گفت: خوزستان همواره کانون توسعه صنعت در کشور بوده و فولاد اکسین خوزستان از این جهت مهم است که نیاز بسیاری از صنایع استراتژیک کشور را مرتفع کرده است.

۵۳درصد سبد تولیدی فولاداکسین ورق‌های مربوط به خطوط نفت و گاز است

بهبهانی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های فولاد اکسین گفت: پروژه پست برق این شرکت که به صورت مشترک بین فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان در حال اجرا است، از پروژه های مهم و حیاتی در آینده است که منجر به تامین برق مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمان راه اندازی کارخانه فولادسازی خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد سبد تولیدی فولاد اکسین مربوط به ورق های مورد نیاز خطوط لوله نفت و گاز، حدود ۲۵ درصد ورق های آلیاژی و صنایع کشتی سازی و مخازن تحت فشار و مابقی نیز مربوط به صنایع ساختمانی است که امیدواریم در سال جاری از سبد ورق های ساختمانی کاسته شده و به سبد محصولات خاص و نفتی افزوده شود.

بهبهانی همچنین ابراز امیدواری کرد: طرح توسعه فولادسازی شرکت فولاداکسین به سرعت انجام شود تا زنجیره تولیدات این شرکت تکمیل شود.

به گفته وی، طرح های توسعه فولادسازی علاوه بر تکمیل زنجیره تولیدات فولاد اکسین، برای بالغ بر یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

بهبهانی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا مقدمه اتصال فولاد اکسین خوزستان به شبکه ریلی کشور هرچه سریعتر انجام شود تا زنجیره بزرگ تولید ملی با حجم بسیار بیشتری به هم متصل شود.