معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان تاکید کرد:

لزوم توجه دستگاه های اجرایی به کرامت بازنشستگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی حتماً موضوع تکریم بازنشستگان را باید مدنظر قرار دهند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، خالد جعفری در نشست اعضای ستاد شانزدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان کردستان که به منظور هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه های ۲۵ذی‌الحجه برگزار شد، اظهار داشت: تکریم بازنشستگان و تجلیل از کار و خدمات آنان به عنوان یک وظیفه همگانی باید فرهنگ سازی شود و احترام و بزرگداشت این عزیزان نباید موکول به یک روز یا یک مناسبت خاص شود.

رئیس ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با قدردانی از مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری برای توجه به این موضوع و اقدامات ارزشمندی که در یکسال اخیر برای بازنشستگان انجام شده است، اظهار داشت: پارسال به دلیل محدودیت کرونایی نتوانستیم مراسم های این روز را آن‌گونه که شایسته بازنشستگان عزیز است، انجام دهیم و بصورت بسیار محدود برنامه هایی برگزار شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای مقابله و مهار این ویروس منحوس در کشورمان گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر از دست این ویروس منحوس خلاص شده و به زندگی عادی برگردیم. اکنون سلامت بازنشستگان عزیز از همه چیز برای ما مهم‌تر است.

جعفری ادامه داد: برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان به صورت نمادین و در مکانی مناسب و فضای باز با تعداد محدود و انعکاس آن کار بسیار ارزشمندی است و دستگاه‌های اجرایی حتماً موضوع تکریم بازنشستگان را باید مدنظر قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، خدمت و احترام به بازنشستگان را خدمت و تکریم به آیندگان و شاغلین دانست و افزود: این امر موجب ایجاد انگیزه و افزایش روحیه و ترویج یک فرهنگ ارزشمند در جامعه خواهد شد.

وی بر توجه جدی به محتوای برگزاری مراسم و برنامه ها، ایجاد فرصت برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات بازنشستگان و استفاده از نقش رسانه ها در بحث اطلاع رسانی و انعکاس تجربه های با ارزش بازنشستگان به خصوص در صدا و سیمای استان تاکید کرد و گفت: مطالبات پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان و تامین اعتبار آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال حاضر یکی از دغدغه های مهم این عزیزان است که درحال پیگیری از متولیان امر هستیم.

جعفری در پایان گفت: استانداری کردستان نیز همانند سایر دستگاه های اجرایی استان، آمادگی هرنوع همکاری برای بزرگداشت مقام پیشکسوتان و نهادینه کردن احترام و تکریم هرچه بیشتر این عزیزان در جامعه را دارد.

 

توجه به برنامه های نمادین، با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شکل مجازی

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان و دبیر این ستاد نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری و برنامه های درنظر گرفته شده برای بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان، گفت: در صورت اجازه ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم داریم مراسمی کوچک و به‌صورت محدود در فضای باز برگزار و یک همایش پیاده روی در دامنه کوه آبیدر سنندج برای بازنشستگان اجرا کنیم.

احمدی از دستگاه‌های اجرایی استان کردستان خواست تا به منظور هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های روز خانواده و تکریم بازنشستگان به دیدار بازنشستگان رفته و به صورت نمادین این روز و ایام را گرامی بدارند. همچنین با هماهنگی فرمانداری های شهرستان ها بصورت مجازی با این عزیزان به گفتگو بنشینند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد بهره برداری خانه امید شهرستان های سنندج و سقز خواهیم بود تا بتوانیم در این مراکز خدمات درخور شان بازنشستگان عزیز ارائه دهیم.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء ستاد برنامه های خود را جهت بزرگداشت این روز بیان نمودند و آمادگی خود را جهت هرنوع همکاری با مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان اعلام نمودند.