طی مراسمی با حضور معاون استانداری کرمانشاه انجام شد؛

تجلیل از پیشکسوتان نمونه کرمانشاهی/ ثبت نام ۴۸بازنشسته استان کرمانشاه در بانک اطلاعات نخبگان

نشست بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری استان کرمانشاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مدیر صندوق بازنشستگی استان و تعدادی از مدیران استان و چند تن از روسای کانون های بازنشستگی برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در این نشست که امروز (چهارشنبه) برگزار شد با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بازنشستگان و توصیه همیشگی ایشان به دولت برای رسیدگی به امور بازنشستگان، اظهار داشت: این قشر، عمر خود را صرف خدمت به کشور کرده و سربلندی امروز کشور ثمره کار همین عزیزان است و دولت و مجلس باید توجه جدی به این قشر از جامعه داشته باشند.

کریمی در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان استان که به مناسبت روز ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» برگزار شد، اظهار داشت: همه وظیفه داریم که برای عزیزان بازنشسته احترام و تکریم ویژه ای قائل شویم و از تجربیات ارزنده آنان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما در استان کرمانشاه برنامه های خود را برای ارتقاء جایگاه بازنشستگان در جامعه دنبال کرده ایم، افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته اقدامات و برنامه های مناسبی برای تکریم واقعی و بهره مندی از تجربیات ارزشمند بازنشستگان در استان صورت گرفته و مدیریت ارشد استان همواره با جدیت در این مسیر حرکت کرده است.

کریمی ادامه داد: باید ایجاد انگیزه برای کارمندی که در شرف بازنشستگی است، ایجاد شود و کارمندان با رغبت و انگیزه به دنبال انجام کارهای مربوط به بازنشستگی خود باشند که خوشبختانه طی سال گذشته و امسال با افزایش حقوق بازنشستگان زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد انگیزه بیشتر بین کارمندان جهت بازنشستگی محقق شده است.

رئیس ستاد تکریم از بازنشستگان استان همچنین تصریح کرد: دستگاه ها و ادارات مرتبط وظیفه دارند که در جهت ایجاد زیرساخت های لازم شهری و تفریحی برای بازنشستگان اقدام کنند تا بستر مناسب جهت متناسب سازی محیط شهری برای این عزیزان بیش از پیش فراهم شود.

کریمی گفت: طی چند مدت گذشته اقدامات خوبی نیز برای لحاظ شدن حق منطقه جنگی برای بازنشستگان استان دنبال و پیگیری شده که امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر اجرایی شود که تاثیر بسزایی در افزایش روحیه بازنشستگان خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب بازنشستگان در استان بیان داشت: بازنشستگان عزیز می توانند از این ظرفیت موجود برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود استفاده کنند.

 

ثبت نام ۴۸ نفر از بازنشستگان کرمانشاهی در بانک اطلاعات نخبگان صندوق بازنشستگی

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به خدمات صندوق بازنشستگی به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق گفت: سال گذشته به ۵ هزار نفر از بازنشستگان کرمانشاهی وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد پرداخت شد.

جلیل رحیمی صدر افزود: بیش از ۳۷ هزار بازنشسته کشوری در کرمانشاه حضور دارند که خدمات مختلفی از جمله، پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان، افزایش سقف و خدمات بیمه تکمیلی درمان، اجرای طرح یاری و امکان خرید اقساطی برای بازنشستگان، بخشی از خدماتی است که در راستای رفاه حال بازنشستگان عزیز به آنان ارائه می شود.

وی یادآور شد: در سامانه بانک اطلاعات نخبگان بازنشستگان کشوری که در سایت sabasrm.ir فعال بود تعداد ۴۸ نفر از استان کرمانشاه ثبت نام کردند که مقرر شده دستگاه‌های اجرایی کمیته ای تشکیل دهند و بازنشستگان نمونه استانی را انتخاب و از این عزیزان در روز خانواده و تکریم بازنشستگان تقدیر کنند.

در پایان از مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه و چند نفر از بازنشستگان توسط معاون استاندار تقدیر شد.