در ارزیابی اولیه و از میان 30 تیم متقاضی حضور در «صبانو2» صورت گرفت؛

پذیرش ۸تیم از متقاضیان ورود به شتابدهی و توسعه بازار مرکز نوآوری صبا/ «سلامت‌دیجیتال» محور ارزیابی تیم‌های متقاضی

هشت تیم از ۱۵ تیم متقاضی ورود به شتابدهی و توسعه بازار مرکز نوآوری صبا در ارزیابی اولیه پذیرفته و پس از گذراندن جلسات توانمندسازی وارد مرحله نهایی رویداد «صبانو۲» خواهند شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مرکز نوآوری صبا، سینا ملکیان، مدیر دپارتمان نوآوری مرکز نوآوری صبا با اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) با هدف جذب تیم، ایده و طرح برای فعالیت‌های نوآورانه فراخوانی را در حوزه سلامت دیجیتال در خرداد امسال اعلام کرد که طی آن ۳۰ تیم طرح و ایده خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند.

وی افزود: پس از غربالگری اولیه، ۱۵ تیم وارد ارزیابی اولیه تیم‌های متقاضی ورود به شتابدهی و توسعه بازار مرکز نوآوری صبا با رویکرد سلامت دیجیتال شدند. این ارزیابی با حضور کارشناسان فنی در دو روز متوالی برگزار شد و در نهایت ۸تیم‌ که قابلیت همکاری با مرکز را داشتند انتخاب شده و به مرحله بعد راه پیدا کردند.

ملکیان تصریح کرد: این تیم ها در یک ماه آینده در جلسات توانمندسازی و کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد و در شهریور ماه ۱۴۰۰ مرحله نهایی رویداد «صبانو۲» در دو قالب داوری تخصصی و ارزیابی توسط مخاطبان بازنشسته انجام شده و تیم‌های برگزیده شناخته و تیم‌های برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.

ملکیان گفت: تیم‌هایی که امتیارات لازم را دریافت کرده باشند در فرآیندهای شتابدهی سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مرکز نوآوری صبا شرکت خواهند کرد.

مدیر دپارتمان نوآوری مرکز نوآوری صبا با اشاره به اینکه «تیم‌های راه یافته در دومین رویداد صبانو کیفیت بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشتند»، اظهار داشت: در این دوره با ارزیابی‌های سختگیرانه تیم‌هایی که کیفیت بیشتری داشتند را جذب کردیم. البته در کل تیم‌های این دوره از لحاظ فضای علمی و تعدادی دیگر از لحاظ فضای علمی و کسب کاری بهتر از قبل بودند.

وی یادآور شد: در مرحله اول رویداد صبانو به صورت کلی به حوزه سالمندان نگاه کردیم، اما در دومین رویداد صبانو با بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه و با توجه به اهمیت «سلامت دیجیتال» در حوزه اکوسیستم سال ۲۰۲۱، این حوزه برای اقدام انتخاب شد.