استاندار کردستان در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی:

دستگاه‌های اجرایی ماده ۸۵قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا کنند

استاندار کردستان با اهداء لوح تقدیر از مسئولین کانونهای بازنشستگی و مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان تقدیر کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی و مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان که به مناسبت شانزدهمین گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: خوشبختانه در اولین سال ورودم به استان در سال ۱۳۹۶ و در یکی از مراسم های برگزار شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری استان،آقای «همایون جنتی» را بعنوان مشاور استاندار در امور بازنشستگان منصوب کردم که الحق و انصاف ایشان نیز در کنار مدیر صندوق بازنشستگی استان بصورت مستمر و مداوم پیگیر موضوعات و مسائل مرتبط با بازنشستگان هستند و بنده نیز آنچه را که در توان داشتم، دریغ نکردم.

مرادنیا با اشاره به تحریم های ظالمانه و مشکلات بوجود آمده در این زمینه برای کشورمان، گفت: با وجود تحریم ها کارهای بسیار خوبی به ویژه در حوزه عمرانی در استان کردستان انجام شده است که خط راه آهن همدان به سنندج، فرودگاه سقز، جاده سنندج به مریوان و طرح های ورزشی و درمانی از آن جمله است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته معادل ۲۰ درصد کل اعتبارات شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی که معادل دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است در کردستان هزینه شده است؛ اما با این وجود باز هم عقب هستیم و استان نیاز به فعالیت های بیشتر و اعتبارات جهشی دارد.

استاندار کردستان یادآور شد که ان شاءالله تا بهمن ماه سال جاری مشکل آب شرب شهر سنندج حل خواهد شد و آب سد آزاد به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که نتیجه این تلاش ها که برای توسعه استان انجام شده در آینده نزدیک بر زندگی مردم تاثیر مثبت خود را نشان دهد.

وی در ادامه گفت: تکریم و احترام جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان وظیفه همگانی است و این مهم باید در فرهنگ ما بیشتر نهادینه و رایج شود.

مرادنیا افزود: اعتقاد دارم باید از هر راه ممکن برای رفاه بیشتر بازنشستگان تلاش کرد و ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان یکی از راههای تکریم این عزیزان است. دستگاه‌های اجرایی استان هم با توجه به ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مربوطه و ماده قانونی ضوابط اجرایی بودجه می توانند قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد کنند.

وی خواستار رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در سطح استان شد و گفت: شیوع دوباره و گسترده ویروس منحوس کرونا می‌طلبد که با عزمی راسخ و رعایت همگانی و جدی پروتکل های بهداشتی، کادر بهداشت و درمان را یاری کنیم.

دستگاه های اجرایی ماده ۸۵قانون مدیریت خدمات را اجرا کنند

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در این نشست با قدردانی از استاندار و مجموعه استانداری برای اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی و برگزاری جلسات مداوم با کانونهای بازنشستگی گفت: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در استان امسال نتوانستیم مراسم بزرگی با حضور جمع زیادی از بازنشستگان برگزار کنیم و صرفاً توانستیم از تعداد ۱۶ نفر از بازنشستگان نمونه و نخبه استان در مراسمی که با حضور تعداد محدودی از بازنشستگان برگزار شد، تجلیل کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه خانه های امید شهرستان سنندج و سقز تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و بازنشستگان عزیز ما می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

محمد احمدی گفت: خوشبختانه استاندار محترم در اولین سال ورود به استان آقای جنتی که یکی از بازنشستگان خوش‌نام استان را به عنوان مشاور خود در امور بازنشستگان انتخاب کرد که این نشان از اهمیت و توجه ایشان به حوزه بازنشستگی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان خطاب به استاندار کردستان گفت: باوجود موافقت و دستور مساعد جنابعالی و معاونین استانداری برای احداث باشگاه ورزشی ویژه بازنشستگان، اما متاسفانه تاکنون زمینی در اختیار این موضوع قرار داده نشده است.

احمدی همچنین گفت: در اکثر استان‌های کشور مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران عزیزمان وجود دارد و جا دارد برای بازنشستگان عزیز نیز زمینی در مکان مناسب برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنندج با پیشنهاد استاندار تشکیل و هم اکنون فعال و مشغول فعالیت است، گفت: از مسئولین استان می خواهم که برای تقویت و همکاری بیشتر با این شرکت پیش قدم شوند تا بتوانند در زمینه اشتغال زایی فرزندان بازنشستگان گام موثری بردارند.

وی یادآور شد: در سال گذشته استانداری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت تعاونی و مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صندوق امداد بازنشستگان استان به صورت بلاعوض کمک کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره امور اقتصاد و دارایی و چند دستگاه دیگر قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد کرده اند، گفت: از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان است را اجرا کنند.

در ادامه این نشست، مسئولین کانون‌های بازنشستگی نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند. در پایان این نشست نیز استاندار کردستان به پاس زحمات و کوشش های فراوان با اهداء لوح تقدیر از مسئولین کانونهای بازنشستگی و مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان تقدیر کرد.