نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری منتشر کرد؛

طرح های بازنشستگی مشارکت معین غیرمالی (NDC) و تجربه چند کشور

کتاب «طرح‌های بازنشستگی مشارکت معین غیرمالی (NDC)؛ تجربه چند کشور» از جمله جدیدترین کتاب های منتشر شده موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری) است که توسط طیبه جلیلی در ۲۵۶صفحه ترجمه شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح بازنشستگی NDC (=Non-financial Defined Contribution) به عنوان مفهومی تازه در اصلاحات ساختاری، حساب پس اندازی انفرادی است که مشمول نرخ بازدهی متناسب با ثبات مالی طرح می شود و در زمان بازنشستگی، مزایایی متناسب با باقی ماندۀ امید به زندگی گروهی و نرخ های پیش بینی شده بهره و رشد دستمزد طی عمر مورد انتظار به فرد پرداخت می شود.

این کتاب حاصل ترجمه مقالات منتشر شده توسط دپارتمان مشاغل و حمایت های اجتماعی بانک جهانی است؛ در بخش های او.ل و دوم به معرفی طرح های NDC و محرک ها و موانع آن همراه با نمونه هایی تجربی از برخی کشورها پرداخته شده و در بخش های سوم تا ششم تجربه موفقیت ها و شکست های پیاده سازی طرح های مذکور در کشورهای سوئد، لهستان، یونان و نروژ مورد بررسی قرار گرفته اند.

در فهرست منابع این کتاب به عناوینی همچون الفبای NDC، انتشار سیاست های NDC، طرح NDC سوئدی، طرح NDC لهستان، اصلاحات بازنشستگی یونان و طرح NDC نروژ بر می خوریم.

علاقه مندان می توانند نسخه پی دی اف این کتاب را از اینجا دانلود کنند.