فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ در گردهمایی بسیجیان صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

متعهد و انقلابی بودن از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است/ بسیج در سالم‌سازی مجموعه‌ها پیشقدم باشد

فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ تاکید کرد: ایثار، شهادت طلبی، تعهد کاری، جهادی و انقلابی بودن و استقامت از ویژگی های فرهنگ بسیجی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سرهنگ وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ در گردهمایی بسیجیان صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ ها و شرکت های تابعه آن اظهار داشت: در کشوری که بیش از ۲۰۰هزار شهید دارد، یعنی بخش زیادی از خانواده های ایرانی داغ یک شهید را تجربه کرده اند؛ شهیدانی که در صلابت، اقتدار، امنیت و تعالی کشور سهم بسزائی دارند.

تیموری با تبریک هفته بسیج گفت: ایثار، شهادت طلبی، تعهد کاری، جهادی و انقلابی بودن و استقامت از ویژگی های فرهنگ بسیجی است که ترویج آن ارزشمند است.

وی ادامه داد: مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری که یک مجموعه اقتصادی است با زندگی و معیشت بازنشستگان سروکار دارد و بسیجیان صندوق باید نقش ویژه‌ای در پویایی و ارتقای بهره‌وری این مجموعه و شرکت های تابعه آن ایفا کنند.

تیموری افزود: نقش بسیج تنها “نظامی” نیست، بلکه باید با تقویت و توانمند کردن خود در مسیری که مقام معظم رهبری در پنج مرحله تعیین فرمودند، عمل کند. تفکر انقلابی و جهادی باید در سطوح مختلف دولت اسلامی ترویج شود.

تیموری یادآور شد: در گام دوم انقلاب نباید دوباره به دنبال تجربه کردن برویم، بلکه باید از تجربه های گام اول انقلاب استفاده کنیم. باید بدانیم که “خیلی زود، دیر می شود”.

بسیجیان باید نسبت به تخلف و فساد حساس باشند

وی تاکید کرد: بچه های بسیج باید تیزبین و نسبت به تخلف و فساد حساس باشند و سریع اما با رعایت اخلاق اسلامی واکنش نشان دهند. خوشحالیم که یک جوان انقلابی و پای کار و متعهد به ارزش ها و آرمان های انقلاب، مدیر صندوق بازنشستگی شده، اما این تازه آغاز کار است و باید فرهنگ بسیجی و انقلاب در لایه های مختلف وجود داشته باشد.

او افزود: شما خدمتگزار بازنشستگان هستید و دولت با شعار خدمت به مردم روی کار آمده است؛ بنابراین اکنون زمان کار و اقدام مضاعف و اصلاح امور است. باید توجه کنیم که بخشی از جامعه با حقوق های حداقلی زندگی می کنند و بنابراین باید برای بهبود معیشت این عزیزان تلاش جدی صورت گیرد.

فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ تاکید کرد: بسیجیان باید به دنبال اصلاح امور باشند و در خط مقدم سالم سازی مجموعه ها همانند سایر نقش هایی که از ابتدای انقلاب تا کنون ایفا کرده، پیشقدم باشد.

 

بسیج بن بست شکن است

جواد اسدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این گردهمایی گفت: بسیجیان کشورمان همواره در سختی ها و مشکلات کشور حضور داشته و در کنار مردم و مسئولان بوده اند و به نوعی “بن‌بست‌شکن” هستند.

اسدی با بیان اینکه «بسیجیان صندوق و شرکت های تابعه همیشه پای کار بوده و در همه عرصه ها حضور فعالی دارند» اظهار داشت: برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران، حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، نشست های بصیرت افزایی و فرهنگی و اعتقادی، اجرای طرح کمک مومنانه، جشنواره فرهنگی و ورزشی دفاع مقدس که با مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان و خانواده این عزیزان برگزار شد نمونه هایی از برنامه های بسیج صندوق بازنشستگی در سال جاری بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع رسانی و رسانه ای کردن خدمات و فعالیت های بسیج، گفت: در همین راستا و با همکاری اداره کل روابط عمومی صندوق بخشی در سایت صندوق ایجاد شد تا فعالیت های این حوزه منعکس شود.

بسیج تشکلی مردمی و فراجناحی است

فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری بسیج را تشکلی مردمی، غیرسیاسی فراجناحی و با حضور اقشار و گروه های مختلف جامعه توصیف کرد و افزود: تقویت پایگاه های بسیج، عضوگیری همه کارکنان صندوق، ایجاد همدلی و وحدت در سطوح مختلف و ایجاد تحرک و پویایی از جمله اهداف بسیج صندوق بازنشستگی در ادامه راه است.

اسدی تصریح کرد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت صندوق بازنشستگی توجه و حمایت بیشتری نسبت به بسیج صورت می گیرد که امیدواریم با تدابیر مدیرعامل صندوق نقش آفرینی بسیجیان بیشتر شود.

 

شهدای مدافع حرم، شهدای مظلوم

در ادامه این گردهمایی، حسن شمشادی، عکاس و خبرنگار اعزامی صدا و سیما به سوریه و کارشناس مسائل سوریه نیز در سخنانی «شهدای مدافع حرم را شهدای مظلوم» توصیف کرد و گفت: متاسفانه جانفشانی و ایثار شهدای مدافع حرم به خوبی در کشورمان تبیین نشده و رسانه ها نتوانستند به خوبی در این زمینه کار کنند و این مساله مهم را ترویج کنند.

شمشمادی همچنین به نقش شهید حاج حسین همدانی در بسیج مردمی سوریه و شکست محاصره دمشق به دست داعش اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت محاصره دمشق، این فرهنگ بسیج بود که سبب شکستن این محاصره سنگین شد و شهید همدانی توانست نیروهای مردمی سوریه را برای نخستین بار بسیج کرده و برعلیه داعش متحد کند.

وی مهم ترین ویژگی مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم را “بسیجی” بودن عنوان و بیان کرد: از شهید سلیمانی تا سایر شهدای مدافع حرم، مهم‌ترین ویژگی، بسیجی بودن و دوری از مطرح شدن در رسانه و انظار عمومی و مظلوم بودن است.

 

در این گردهمایی که با حضور دکتر محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تعدادی از مدیران و بسیجیان هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق، سرهنگ وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ، احمد غریوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید مظلوم مدافع حرم، شهیدان مهندس محمد حیدری، ابوالفضل راه‌چمنی و هادی ذوالفقاری، از خانواده این عزیزان تجلیل شد. همچنین در پایان این مراسم، بسیجیان نمونه صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ ها و شرکت های تابعه مورد تقدیر قرار گرفتند.