نایب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:

لزوم مشارکت مدیریت‌های استانی در برنامه‌ریزی‌های صندوق بازنشستگی کشوری

نایب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از مدیریت استان خراسان رضوی و در نشست هم اندیشی با مدیر و برخی از کارکنان این مدیریت گفت: باید بیش از گذشته به حوزه مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی توجه شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، با حضور محمدمهدی انتشاری نائب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، جلسه هم اندیشی با علیرضا کریم دادی مدیر صندوق در استان و تعدادی از همکاران این مدیریت برگزار شد.

در این نشست، انتشاری با بیان نقش مهم هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های کلان، وجود برخی موانع و محدودیت ها را یکی از علل تاخیر دراجرای سیاست‌گذاری ها عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم مشارکت مدیریت های استانی در برنامه ریزی های صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

انتشاری خاطر نشان کرد: پیشنهاد جدا شدن بخش سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از بخش اجرایی ارایه شده است که جداسازی ماهیت فنی و اجرایی صندوق از حوزه سرمایه گذاری و شرکت ها می تواند گام موثری در استقلال صندوق باشد.

علیرضا کریم دادی، مدیر صندوق بازنشستگی استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های استان در حوزه های مختلف اذعان داشت: نظر به ماهیت وجودیِ مدیریت علمی و اسلامی، توجه به سه محور ذینفع مداری، کارمند مداری و سازمان مداری می تواند موفقیت صندوق همراه با تضمین سلامت روحی و جسمی همکاران را  به همراه داشته باشد.

کریم دادی در تکمیل گزارش خود گفت: مدیریت استان خراسان رضوی به عنوان دومین استان بزرگ کشور بعد از استان تهران ، ۱۲۲ هزار بازنشسته و ۲۰ هزار بازنشسته متوفی دارد که با احتساب انفرادی وراث در کل ۲۸ هزار نفر وظیفه بگیر دارد که مجموع این عدد ۷و ۸۴ صدم درصد از کل مشترکین صندوق در کشور را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: تیم اجرائی، عملیاتی و تخصصی این حوزه، با استفاده از باجه بانک صادرات، دفتر پیشخوان، باجه پیشخوان، پیشخوانک، درمانگاه شوریده و ستاد دبیرخانه آموزش و پرورش استان توانسته زمینه پیشرفت امور را فراهم کند.

کریم دادی سرمایه های انسانی این مدیریت را ارزشمند خواند و گفت: سرمایه انسانی بزرگترین منابع مدیریت هستند. تامین سرمایه انسانی در حد متعارف، می تواند فشارهای وارد شده روحی و جسمی به همکاران را تا حد زیادی کاهش دهد.

در پایان این نشست، سایر همکاران مدیریت استان خراسان رضوی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را در راستای بهبود عملکرد صندوق، به نائب رئیس هیات مدیره صندوق بارنشستگی کشوری ارائه کردند.