با حضور استاندار فارس انجام شد؛

تجلیل از مدیر صندوق بازنشستگی فارس به عنوان پژوهشگر برتر استانی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس عنوان پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی این استان در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت فارس، در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور استاندار و تعدادی از مسئولان استان فارس و جمع کثیری از محققان و پژوهشگران برتر این استان، برگزار شد، از «سهند زارعی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس به عنوان پژوهشگر برتر با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم معرفی پژوهشگران برتر استان فارس با اشاره به فرموده رهبری درباره دانشگاه شیراز که دارالعلمی در دارالعلم است گفت: توانمندی در استان فارس در زمینه علمی و پژوهشی بسیار زیاد است که باید از بالقوه به صورت بالفعل در بیاید.

دکتر محمد موذنی ریاست دانشگاه شیراز و دبیر ستاد هفته پژوهش استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: پژوهش یکی از مواردی است که بسیار دارای حائز اهمیت و دارای اثر گذاری در جامعه بوده و از این رو نباید از این رکن اثرگذار جامعه غافل شد.

وی ادامه داد: تحقیقات بنیادین و کاربردی در جامعه نه تنها اثرگذار است بلکه می‌توان مشکلات موجود در جامعه را با رویکردی علمی برطرف کرد.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در تحقیقات کاربردی وجود دارد آن است که بسیاری از محققان شاید آگاهی جامعی در خصوص مشکلات عامه مردم ندارند و علت دوم نیز عدم وجود دغدغه لازم برای برطرف نمودن مشکلات جامعه می‌توان اشاره کرد.

در پایان این مراسم، از پژوهشگران برتر استان فارس از جمله «سهند زارعی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری فارس بعنوان پژوهشگر برتر استانی تقدیر شد.

تألیف کتاب «نقش عوامل تولید در رشد اقتصادی ایران؛ با تاکید بر منابع طبیعی و محیط زیست و نیروی کار» و انتشار مقالات متعدد علمی از جمله مقاله علمی
The role of production in the growth of Iranian economy در نشریه caspian journal از جمله فعالیت های علمی مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس در سال ۱۴۰۰ است.