معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی:

با خدمت دلسوزانه می‌توانیم در حیطه فعالیت خود «یک حاج‌قاسم» باشیم/ سردار سلیمانی هم در حیات و هم در شهادت خود عامل شکست دشمنان بود

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: هر یک از مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری با دغدغه‌مندی و دلسوزی در خدمت به بازنشستگان می‌توانند در حیطه فعالیت خود یک حاج قاسم باشند.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سرهنگ رحمت‌الله قنبریان روز دوشنبه (۱۳دیماه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که از سوی حوزه مقاومت بسیج صندوق برگزار شد؛ افزود: در شرایط کنونی، ناامیدسازی مردم پروژه بزرگ دشمن است و همان خطری است که حاج قاسم، همواره آنها را به مسئولان و سیاسیون کشور متذکر می‌شد.

وی با بیان اینکه «همگی قبول داریم مشکلات مردم امروز بسیار زیاد است و به همین دلیل، بسیاری از مردم به‌ویژه نسل جوان امید خود را به آینده از دست داده‌اند»، یادآور شد: بسیاری از این مشکلات، ریشه داخلی دارد و ناشی از ناکارآمدی و عملکرد ضعیف برخی از مسئولین است که هریک از ما به سهم خود باید در جهت اصلاح و بهبود آن، حرکت کنیم.

قنبریان خطاب به مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: شما به قشری خدمت می‌کنید که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و ازاین‌رو، با دغدغه‌مندی و دلسوزی خود در خدمت‌رسانی به بازنشستگان می‌توانیم در حیطه فعالیت خود، هرکدام یک حاج‌قاسم باشیم؛ چراکه امروز همه ما به شکلی، درگیر جهاد با دشمنانی هستیم که در پی ناامید کردن مردم و جدا کردن آنها از نظام و رهبری هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ همچنین با یادآوری ترور سردار سلیمانی گفت: این حادثه بار دیگر ماهیت دشمنی آمریکا را برای ما آشکار کرد. برخلاف مواضع عده‌ای در داخل که خواسته یا ناخواسته آمریکا را تطهیر می‌کنند و بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تفاوت قائل می‌شوند؛ باید توجه کنیم که نقشه ترور حاج‌قاسم از سال ۲۰۰۸ و زمان ترور شهید عماد مغنیه (فرمانده عملیات حزب‌الله لبنان) روی میز مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشت که موفق نشدند. اما در این مقطع، به این تصمیم رسیدند که حتما باید این کار انجام شود و چه ترامپ بود یا نبود، این کار را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر دونالد ترامپ که در آن، گفته بود صهیونیست‌ها در ماجرای ترور سردار سلیمانی او را فریب داده‌اند، تصریح کرد: حریف حاج‌قاسم همچنان که خود او هم می‌گفت؛ آمریکایی‌ها بودند و نه داعشی‌ها و تکفیری‌ها و به همین جهت هم، با حضور در خط مقدم مقاومت، عملا آمریکا و عوامل آن در منطقه را تحقیر می‌کرد.

قنبریان با اشاره به دستاوردهای مهم سردار سلیمانی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین دستاورد داخلی حاج‌قاسم، تضمین امنیت کشور بود که خط مقدم دشمن را هزاران کیلومتر از مرزهای کشور دور کرد و در نتیجه آن، به جمهوری اسلامی عمق منطقه‌ای بخشید و مولفه‌های قدرت کشور را تقویت کرد.

وی با اشاره به تاثیر مهم سردار سلیمانی در افزایش توان بازدارندگی و تقویت خط مقاومت در سطح منطقه، تصریح کرد: هدف اصلی دشمن از ترور سردار سلیمانی به شکست کشاندن نیروهای مقاومت بود؛ اما بعد از شهادت سردار سلیمانی هم خللی در این زمینه ایجاد نشد. سردار قاآنی طی دو سال گذشته به‌خوبی نیروی قدس را اداره کرد که امروز نتایج آن را در لبنان، سوریه، یمن، عراق و افغانستان شاهد هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به طرح پیچیده آمریکا برای به شکست کشاندن دولت‌های سوریه، لبنان و ایران در سال ۱۳۹۸ گفت: پس از آنکه با نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی و نقش موثری که سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی در حفظ دولت‌های سوریه و لبنان ایفا کرد، این توطئه در این دو کشور ناکام ماند؛ دشمن با فشار حداکثری و به حداقل رساندن فروش نفت ایران و در ادامه، حوادث آبان‌ماه ۹۸ تلاش داشت قبل از ۴۰ سالگی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را از میان ببرد؛ اما شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه او، این توطئه را هم نقش بر آب کرد تا جایی که یکی از ژنرال‌های آمریکایی می‌گوید ترامپ در جلسه ویژه کاخ‌سفید با دیدن تصاویر تلویزیونی مراسم تشییع سردار سلیمانی بر خود می‌لرزید و می‌گفت این همان نظامی است که می‌گفتید پشتوانه و پایگاه مردمی ندارد و به‌زودی فرو می‌پاشد؟

وی با تاکید بر اینکه «سردار سلیمانی هم در حیات و هم در شهادت خود عامل شکست دشمنان بود»، افزود: در همه دنیا، نظامیان معمولا افراد محبوبی نیستند؛ اما تشییع باشکوه و تاریخی حاج‌قاسم نشان از محبوبیت خارق‌العاده او در نزد آحاد مردم داشت و قشرهای خاکستری و حتی کسانی که نظام را قبول نداشتند، در این مراسم شرکت کردند و علیه آمریکا و عوامل شهادت او شعار دادند.

قنبریان رمز محبوبیت شهید سلیمانی را علاوه بر عنایت الهی، در ویژگی‌های شخصی او دانست و توضیح داد: حاج‌قاسم به‌معنای واقعی «دوستدار بشریت» بود. تیپ و گرایش و حتی دین و مذهب افراد برایش اهمیتی نداشت. معتقد بود معنویت باید به زلال جان انسان‌ها تزریق شود و به همین دلیل، گاهی مورد نقد برخی از افراد ظاهربین و فاقد تحلیل صحیح قرار می‌گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ افزود: وقتی کسی جمهوری اسلامی را «حرم» می‌خواند، طبعا همه مردم ایران را فرزندان اهل بیت می‌دانست و به همین جهت هم، در هر مراسم و دیداری می‌خواست جوانانی هم که تیپ و گرایش حزب‌اللهی هم نداشتند، دعوت شوند و حضور داشته باشند.

وی سردار سلیمانی را فراتر از ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، شخصیتی «ولایت‌افزا» توصیف کرد و توضیح داد: او با شجاعت و درایت توامان در مجموعه فعالیت‌های خود، جایگاه رهبری و ولایت‌فقیه را هم در داخل و هم در سطح منطقه ارتقاء داد. او ضمن آنکه با شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف رابطه خوبی داشت و همه او را قبول داشتند؛ اما همواره همه آنها را به همراهی با ولایت سفارش می‌کرد.