به مناسبت 25ذی الحجه؛

شش بازنشسته نمونه استان اصفهان تجلیل شدند

مدیر صندوق‌ بازنشستگی کشوری استان اصفهان‌ گفت: هرساله صندوق بازنشستگی کشوری به‌ مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم‌ بزرگداشت برگزار می کند امسال‌ نیز همزمان با سراسر کشور بازنشستگان نمونه این استان در شش محور تقدیر شدند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان اصفهان، علیرضا غفرالهی افزود: حمید قیومی محمدی در محور علوم‌، پژوهش و آموزش، اکرم منتظرالظهور در محور کارآفرینی و اشتغالزایی، عباسعلی یادگاری فر در محور ایثارگری و فداکاری، محمدرضا کربکندی در محور ورزش و تندرستی، سید مرتضی حسبنی در محور فرهنگ و هنر، احمد نیلفروشان دردشتی در محور فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه تقدیر شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان در مراسم بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه که در سرای عطارهای شهر اصفهان برگزار شد گفت: ۱۰۷ هزار و ۹۴۱ بازنشسته حقوق بگیر تحت پوشش این صندوق قرار دارند در حالی که میانگین سن بازنشستگی در این استان ۵۲ سال است.

غفراللهی افزود: این صندوق در ۱۵ ماه گذشته پنج هزار و ۸۷۶ فقره وام به بازنشستگان زیر پوشش این استان پرداخت کرده که بیشتر آنها وام ضروری بود.

وی افزود : در این بازه زمانی، چهار هزار و ۵۸۳ فقره وام ضروری به بازنشستگان و وظیفه بگیران استان و یکهزار و ۲۹۳ فقره وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان استان پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان اظهار داشت: حقوق بگیران این صندوق به تفکیک تا پایان خردادماه شامل ۸۳ درصد بازنشسته، ۱۳ درصد بازنشسته متوفی، سه درصد شاغل متوفی و یک درصد از کار افتاده هستند.

غفراللهی با اشاره به توزیع دستگاهی حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان اضافه کرد: آموزش و پرورش با ۶۶.۱ درصد، بهداشت و درمان با ۱۳.۵۸ درصد، جهاد کشاورزی با ۳.۵۶ درصد، راه و شهرسازی با ۳.۱۳ درصد بیشترین بازنشستگان این صندوق را تشکیل می دهند و وزارت کشور، علوم تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی و سایر در رده های بعدی قرار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه «چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان پس از وقفه ۲ ساله بدلیل شیوع کرونا، امسال با حضور  ۱۶۳ ورزشکار در ۲ بخش، آقایان و بانوان برگزار شد» گفت: چهارمین رویداد بزرگ ورزشی بازنشستگان کشوری، به صورت استانی و در بخش «انفرادی» در رشته های دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

غفراللهی هدف از برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان استان اصفهان را ترویج فعالیت های ورزشی سلامت محور و ارتقای روحی و روانی عزیزان بازنشسته استان عنوان کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با تاکید بر اهمیت ورزش در زندگی بازنشستگان اظهار داشت: پرداختن به ورزش در زندگی بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ایجاد نشاط در جامعه بازنشستگی از سیاست‌های مهم صندوق بازنشستگی است.

غفرالهی با بیان اینکه ۲۴ نفر در این مسابقات بعنوان نفرات اول تا سوم هر رشته برگزیده شدند گفت: نفرات برتر چهارمین جشنواره همزمان با هفدمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تجلیل و قدردانی شدند.

شایان ذکر است، به مناسبت ۲۵ ذی الحجه ورزش صبحگاهی در باغ غدیر، پیاده روی در جاده سلامت ناژوان برای بازنشستگان برگزار شد. همچنین در این ایام بازدید از خانه سالمندان صادقیه صورت گرفت.