با حضور استاندار کردستان؛

از ۶بازنشسته نمونه استان کردستان تجلیل شد

در جریان افتتاح خانه امید بازنشستگان استان کردستان که به منظور ارائه خدمات رفاهی، پزشکی و آموزشی به این قشر بعد از سالها انتظار در سنندج افتتاح شد، از شش بازنشسته نمونه این استان تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم افتتاح خانه امید بازنشستگان و گرامیداشت روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان نمونه کردستان اظهار کرد: جامعه بازنشستگان محترم‌ترین و در عین حال با تجربه‌ترین افراد هر جامعه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه دیدار مداوم و همیشگی به دلیل گستردگی مسئولیت‌ها با بازنشستگان میسر نیست، همایون جنتی رییس مجمع کانون‌های بازنشستگی استان را به عنوان مشاور خود در امور بازنشستگان معرفی کرد و گفت: هر ماه با نماینده بازنشستگان در راستای حل مشکلات این قشر فرهیخته دیدار خواهیم کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه بازنشستگان دارای تجربیات ارزنده‌ای هستند که در دوران خدمت خود اندوخته‌اند، خطاب به مدیران اجرایی اظهار داشت: از این دانش ارزشمند در زمینه اصلاح و بهبود شرایط خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنند.

زارعی کوشا راه‌اندازی خانه امید بازنشستگان را اقدامی شایسته در راستای تکریم این قشر عنوان کرد و افزود: بازنشستگان معدنی از تجربه، علم و دانش هستند که این تجارب گرانبها به قیمت عمر و آسایش آنها حاصل شده است لذا باید از این ظرفیت ارزشمند در بخش‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی از دکتر اسکندری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر این صندوق در استان کردستان و مجموعه کسانی که در ثمر نشستن این مکان تلاش کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: پیگیری مطالبات این قشر ارزشمند و تلاش در راستای حل مشکلات آنان رسالت خطیر ما و مدیران اجرایی است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان مصوب شد صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، ۱۰ مجموعه سرمایه‌گذاری در ۱۰ شهر استان کردستان را انجام دهند که این امر در توسعه و رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بهره‌برداری از خانه امید بازنشستگان با رایزنی و تلاش مدیر و دیگر عوامل اجرایی این صندوق را گام موثر دیگری در راستای توسعه کردستان نام برد و گفت: تاکنون کم‌کاری‌هایی در زمینه تامین معیشت و اقتصاد بازنشستگان شده است، به عنوان عضو کوچکی از خانواده بازنشستگان رسالت ذاتی خود می‌دانم که مطالبات به‌حق بازنشستگان را محقق و به نتیجه برسانم.

محسن فتحی افزود: بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله مطالبات مهم جامعه بازنشستگی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان در این مراسم با بیان اینکه آرزوی دیرین بازنشستگان استان بعد از سالها انتظار محقق شده است، اظهار داشت: افزایش امید و پویایی در میان بازنشستگان و حفظ منزلت و کرامت آنان از جمله رسالت‌های خطیر این صندوق است.

محمد احمدی با ابراز خرسندی از احداث خانه امید بازنشستگان در سنندج ، تصریح کرد: عملیات اجرایی این مکان که اولین خانه امید در سطح استان کردستان است از سال ۹۸ با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و امروز در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع پس از یک دهه شاهد افتتاح آن هستیم.

احمدی با بیان اینکه خانه امید متناسب با نیازهای بازنشستگان به بخش‌های مختلفی مجهز شده است، ادامه داد: این مکان به عنوان یک مجموعه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، کلاس‌های آموزشی و کامپیوتر، سالن جلسات، نمازخانه، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی تئاتر، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ و لابی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان با اشاره به اهمیت خانه‌های امید در افزایش نشاط، مشارکت اجتماعی و فعالیت بازنشستگان گفت: در این مرکز خدمات فرهنگی و اجتماعی از قبیل برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری و همچنین ورزشی به جامعه بازنشستگان کشوری ارائه می شود.

وی اظهار داشت: کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی هر کشوری خانواده است که رکن اساسی آن پیشکسوتان و بزرگان هستند.

این مقام مسئول افزود: بازنشستگان و پیشکسوتان ستون هر خانواده‌ای هستند و خانواده به دلیل حضور این عزیزان یک خانواده کامل است که امیدواریم هیچ خانه‌ای بدون ستون نباشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان گفت: امیدواریم سایه بزرگان و پیشکسوتان همیشه بر سر خانواده‌ها مستدام و برقرار باشد و فرهنگ احترام و تکریم بازنشستگان روز به روز در جامعه نهادینه شود.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۵۱ نفر عضو صندوق بازنشسته کشوری استان کردستان هستند افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۹۴ نفر در سنندج حضور دارند.

در ادامه این مراسم تعدادی از بازنشستگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان با حضور استاندار کردستان، شهردار سنندج و مسئولان استانی به ۶ نفر بازنشسته نمونه و نخبه استان در محورهای علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه، ایثار و فداکاری، فعالیت‌های ورزشی و تندرستی به مناسبت گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد.