بمناسبت ۲۵ ذی الحجه انجام شد؛

تجلیل از ۷۰ بازنشسته نمونه صندوق بازنشستگی استان همدان

به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از ۷۰ نفر از بازنشستگان استان همدان در حوزه های آموزش و پژوهش؛ فرهنگ و هنر؛ فعالیت های اجتماعی؛ کارآفرینی و ایجاد اشتغال؛ فعالیت های ورزشی و ایثار و فداکاری به عنوان بازنشسته نمونه تجلیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان همدان، روح اله افشار در این مراسم اظهار داشت: تعداد کل بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی استان همدان ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۶۸ درصد آقایان و ۳۲ درصد بانوان هستند.

وی گفت: تعداد شاغلین دستگاه های اجرایی که مشترک صندوق بوده و کسورات بازنشستگی آنان به صندوق پرداخت میشود نیز حدود ۲۲ هزار نفر است. همچنین میانگین سن بازنشستگی در زمان بازنشستگی ۵۱ سال و میانگین سن فعلی بازنشستگان استان همدان ۶۳ سال است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در ادامه گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری تخصیص سهمیه وام ضروری از ستاد صندوق به استان همدان بوده که در ۵ ماهه اخیر سال‌جاری به بیش ۳۳۰۰ نفر وام ضروری قرض الحسنه با بازپرداخت ۳۶ ماهه و بدون اخذ وثیقه پرداخت شده است.

افشار گفت: ۷۲۸ فقره وام ازدواج ۲۵۰ میلیون ریالی نیز به صورت قرض الحسنه و با اقساط ۳۶ ماهه به فرزندان بازنشستگان در اردیبهشت ماه سالجاری پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان همچنین به برگزاری چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان در این استان اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته کرامت و ولایت و همزمان با سایر استانهای کشور جشنواره ورزشی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیر ماه سال جاری در پنج رشته ورزشی دارت، شطرنج، تیر اندازی، تنیس روی میز و فوتبال دستی با حضور ۳۲۲ نفر شرکت کننده برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با شناخت نفرات اول تا سوم به کار خود پایان داد و اختتامیه آن نیز با حضور ورزشکاران، مدال آوران و پیشکسوتان ورزشی و جمع کثیری از مسئولین استان همدان برگزار شد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.