برای نخستین بار صورت گرفت؛

تولید لوله های ۲۴ و ۶ اینچی با روش ERW در لوله سازی اهواز

شرکت لوله سازی اهواز از شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری برای نخستین بار لوله های ۲۴ اینچی سرویس ترش خود را با روش ERW تولید کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی لوله سازی اهواز، کوروش غفاری، رئیس کارخانه‌ی ERW لوله سازی اهواز با اعلام این خبر گفت: لوله‌های گرید فولادی ۶۰x در ضخامت بالا برای پروژه‌ای با مجموع مساحت ۵۰ کیلومتر در کارخانه‌ی ERW در حال تولید است که ۱۳ کیلومتر از این پروژه تولید شده و فرایند تولید آن تا ۱ ماه آینده ادامه دارد.

غفاری افزود: شرکت لوله سازی اهواز از معدود لوله سازانِ تولید کننده‌ لوله‌ سرویس ترش به روش ERW به حساب می‌آید.

وی همچنین با یادآوری اینکه «کارخانه‌های ERW شرکت لوله سازی اهواز برای اولین بار تولید لوله‌های ۶ اینچ با فشارِ ۴۶۰۰PSI را نیز شروع کرده است» گفت: این پروژه برای اولین بار به صورت سرویس ترش با مواد خام تولید داخل با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان صورت پذیرفته است.

غفاری تصریح کرد: فشارِ هایدروتست در تولید این لوله‌ها به میزان ۴۶۰۰ PSI است که بالاترین فشاری است که در لوله سازی اهواز روی لوله اعمال می‌شود.

به گفته رئیس کارخانه ERW لوله سازی اهواز، برای رسیدن به این میزان از فشار استاندارد نیاز به بروز رسانیِ برخی از تجهیزاتِ دستگاه‌های هایدروتستِ کارخانه‌ی ERW بوده که همه‌ی این الزامات طبق استاندارد انجام شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: مجموع مساحت این پروژه ۴۰ کیلومتر است که تا کنون بیش از پنج کیلومتر آن تولید شده است.