توسط مدیریت آذربایجان شرقی انجام شد؛

تجلیل از دکتر “جلیل واعظ قراملکی” استاد برجسته انکولوژی کشور

مدیریت صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی به مناسبت یکصد سالگی تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری از استاد فرهیخته دکتر «جلیل واعظ قراملکی» تجلیل کرد. 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی واموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان‌شرقی، در این مراسم که با حضور «سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، دکتر «بهمن نقی پور» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس و اعضای کانون علوم پزشکی تبریز و جمعی از روسای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد از مقام شامخ استاد «جلیل واعظ قراملکی» تجلیل شد.

«طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اینکه «جامعه امروز مدیون دانش و خدمات ارزنده اساتید و بزرگانیست که تمام عمرشان راصرف آموختن و خدمت رسانی به مردم کردند» گفت: دکتر واعظ قراملکی به عنوان گنجینه ارزشمند جزء سرمایه های ملی و منطقه ای هستند که باید از تلاش های بی وقفه ‌و روحیه خستگی ناپذیرشان در طبابت و آموزش پزشک متخصص تقدیر و تجلیل کنیم. 

در این مراسم دکتر «بهمن نقی پور» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دکتر واعظ قراملکی به عنوان پزشکی با اخلاق و باتقوا و مردم‌دار در کنار تخصص یاد کرد و از خدمات ارزنده و ماندگار ایشان قدردانی کرد.

در خاتمه مدیریت بازنشستگی استان و رئیس دانشگاه و نماینده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اهداء لوح سپاس و هدایای جداگانه از خدمات دکتر واعظ قراملکی قدردانی کردند.

گفتنی است، دکتر واعظ قراملکی با بیش از نیم قرن طبابت، از اساتید مطرح انکولوژی کشور، عضو انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، محقق نمونه، پزشک نمونه و با اخلاق کشور است که کسب مدال زرین دانش، همت و سرآمدی، تالیف مقالات متعدد علمی، تالیف کتاب های تخصصی، عضویت در بورد تخصصی هماتولوژی و استاد راهنمای۱۲ دوره آموزشی فلوشیپ کشور را در کارنامه فعالیت پزشکی خود دارد. وی همچنین در زمینه پیوند مغز استخوان و سلول درمانی فعال است.

دکتر واعظ قراملکی در این مراسم ۲۵۰۰ جلد کتاب پزشکی و اخلاقی و مذهبی کتابخانه شخصی خود را به موزه دانشگاه علوم پزشکی و آلبوم مدارک تحصیلی و مدارج علمی و عکس های دوران تحصیل خود را به موزه بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری اهدا کرد.