به مناسبت یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی؛

از استاد پیشکسوت دانشگاه هرمزگان تجلیل شد

به مناسبت یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری از مقام علمی استاد «علی پوردریایی نژاد» دانشیار بازنشسته دانشگاه هرمزگان تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، در این دیدار که با حضور «محسن دوادی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان و دکتر ظهیری نیا معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، از مقام علمی این استاد فرهیخته تجلیل شد.

دوادی با تاکید بر مقام علمی این عضو هیات علمی سابق دانشگاه هرمزگان، توجه به فرهنگ و زبان بومی استان هرمزگان را از شاخصه های بارز ایشان توصیف کرد و افزود: تامل و تدبیر و تعمیق در فرهنگ و زبان بومی هر منطقه و استان و تالیف و تحقیق و پژوهش در این راستا نشان از غنای فرهنگ بومی و ملی تمدن بزرگ ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه «مدیریت صندوق بازنشستگی استان هرمزگان با تشکیل بانک اطلاعات مفاخر و مشاهیر استان در راستای اهداف صندوق بازنشستگی کشوری گام برمیدارد» گفت: یکی از رسالت های ما شناسایی و تجلیل از مفاخر و مشاهیر بازنشسته استان است چراکه تجلیل از این مفاخر، در حقیقت تجلیل از فرهنگ و هنر این مرز و بوم است.

«علی پوردریائی نژاد» نیز از انتشار آثارش در حوزه زبان بومی مردم هرمزگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت استان هرمزگان و بندرعباس در خلیج فارس و لزوم تعامل با تجار کشورهای دیگر و سایر علل و عوامل، گویش مردم هرمزگان از زبان های مختلفی از جمله هندی و پرتقالی و عربی تاثیر پذیرفته است.

وی از تالیف کتابی در خصوص واژه های بیگانه در زبان مردم هرمزگان خبر داد.

در پایان این دیدار، مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان و معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان با اهدای گل، لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود از مقام شامخ عضو سابق هیات علمی دانشگاه هرمزگان تجلیل کردند.

شایان ذکر است که «علی پوردریایی نژاد» دانشیار پیشکسوت زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه هرمزگان است که در کارنامه خود بیش از ده ها مقاله داخلی و خارجی دارد.