مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام:

از دو تن از مفاخر استان ایلام تجلیل شد

مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام به همراه جمعی از کارکنان این صندوق، در دیدار با استاد “ظاهر سارائی دهبالائی”  شاعر و نویسنده توانمند ایلامی و  استاد “حبیب اله محمودیان” از اساتید برجسته باستان شناسی کشورمان از مقام این دو چهره فرهیخته تجلیل کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  به نقل از روابط عمومی مدیریت استان ایلام، استاد “ظاهر سارائی” شاعر توانمند ایلامی، عمر خود را در عرصه شعر، ادب و پاسداری از زبان کردی ایلامی سپری کرده و چندین اثر ماندگار و ارزنده، نظیر “دیوان غلامرضاخان ارکوازی”، “دیوان آرام” و کتاب “شاعر قله های مه آلود” از خود به یادگار گذاشته است.

کتاب “میرکان” از دیگر آثاریست که به همت این شاعر و ادیب ایلامی و با همکاری “سیدمحمد درخشنده” درقالب دانشنامه به چاپ رسیده است.

همچنین به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری، “سیدروح اله عبدالهی” مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام، از مقام علمی استاد “حبیب اله محمودیان” نیز تجلیل کرد.

به گفته عبداللهی، دکتر محمودیان از فرهیختگان و بازنشستگان استان ایلام و پژوهشگر حوزه باستان شناسی کشور است که تالیف و ترجمه ۹۴ عنوان کتاب، اجرای ۷۵ طرح پژوهشی و ارائه بیش از ۹۰ عنوان مقاله در مجلات علمی و کنگره های ملی و بین المللی، از جمله خدمات ارزشمند این چهره علمی کشور است.