با هدف ارج نهادن به مشاهیر بازنشسته انجام شد؛

تجلیل از ۳ استاد برجسته علمی، ادبی، ورزشی و هنری جامعه بازنشستگان استان همدان

به منظور ارج نهادن به مقام مفاخر و مشاهیر بازنشسته، از ۳ نفر از بازنشستگان استان همدان که در حوزه های علمی، ادبی، ورزشی و هنری فعالیت داشته اند تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان همدان، «روح الله افشار» اظهار داشت: از دکتر «مرتضی عطری» استاد پیشکسوت دانشگاه بوعلی سینا در حوزه علمی و پژوهشی؛ «مسعود چوبین» در حوزه ورزشی و هنری و «اسدالله حیدری» در حوزه ادبی و طنز سرایی به همراه جمعی از روسای کانون ها با حضور در منزل این پیشکسوتان از خدمات ارزشمند آنان تقدیر و تشکر شد.

افشار بیان کرد: ما وظیفه خود می دانیم بعنوان خدمتگزار این قشر فرهیخته در صندوق بازنشستگی کشوری از خدمات و تلاش‌های ارزشمند این پیشکسوتان که بعد از بازنشستگی نیز همچنان در خدمت مردم بوده اند قدردانی نمائیم و از تجربیات گران بهای این عزیزان در حوزه‌های مختلف بهره مند شویم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان در خصوص ویژگی ها و آثار این پیشکسوتان گفت: استاد مرتضی عطری پیشکسوت علمی و بازنشسته دانشگاه بوعلی سینا هستند که دارای دکترای تخصصی اکولوژی از دانشگاه لویی پاستور فرانسه، مدرس دانشگاه شهید بهشتی، عضو هیات علمی دانشگاه های تربیت معلم، ارومیه و بوعلی سینا هستند.

به گفته وی، در کارنامه این استاد پیشکسوت، گذراندن دوره عالی جامعه شناسی و پژوهشی در دانشگاه اورسی فرانسه و دانشگاه نیوزیلند استرالیا، عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران، استاد نمونه ممتاز دانشکده علوم دانشگاه ارومیه، پژوهشگر برتر دانشگاه بوعلی سینا؛ مولف چندین کتاب علمی، اجرای چندین طرح پژوهشی دانشگاهی در سطح استانی و ملی به چشم می خورد.

افشار، درباره استاد «اسدالله حیدری» پیشکسوت ادبی و بازنشسته اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند نیز گفت: ایشان شاعر و طنز پرداز در حوزه‌های مختلف ادبی به گویش محلی و لری است. ضمن اینکه رئیس انجمن طنز شهرستان نهاوند، مجری انجمن های خلوت انس، سرای سخن نیز هستند و با روزنامه های استانی و ملی از جمله ندای ابوذر، همدان پیام و عندلیب در ملایر هم همکاری دارند.

استاد حیدری مولف ۶ جلد کتاب فرهنگی و ادبی از جمله کتاب برکه تا دریا، مردی در انتظار خویش، خنده با لب های تو، خنده های زیر لب و مجموعه اشعار، شعرهای پنهانی است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان با اشاره به فعالیت های استاد «مسعود چوبین» گفت: ایشان پیشکسوت ورزشی و هنری و بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان ملایر، مربی و داور بین‌المللی کشتی اعزامی به کشورهای لهستان، ترکیه، یونان، قزاقستان، قبرس و یونان است.

افشار افزود: استاد چوبین، تجربه بازیگری در سینما و تلویزیون از جمله سریال های از سرنوشت، پایتخت ۳، پادری، معمای شاه، روزهای بی قراری، ستایش، ماه و پلنگ، آواز گنجشک ها و بازی در ۱۲۰ فیلم و سریال دیگر دارد. ایشان همچنین مولف ۳ کتاب «تاریخ یک صد و پنجاه سال کشتی در ملایر»، «تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر» و «فرزند ملایر» است.

گفتنی است، «مسعود چوبین» دارای نشان پهلوانی از فدراسیون زورخانه کشور، است.