مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی تاکید کرد:

ظرفیت‌های فولاداکسین خوزستان در مسیر “رشد تولید”

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تلاش برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده را یک تکلیف ملی دانست و گفت: ظرفیت های شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از زیرمجموعه های توانمند هلدینگ صبا انرژی در راستای «رشد تولید» باید بیش از پیش عملیاتی شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، «علیرضا زمان‌پور» در جریان بازدید از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری مجموعه های تولیدی و اقتصادی متنوعی را راهبری می کند که از جمله آنها فولاد اکسین خوزستان است.

وی بیان داشت: این شرکت فولادی از ظرفیت و توانمندی های لازم برای افزایش سوددهی برخوردار است که قطعاً زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی پایدار در استان خوزستان خواهد بود.

زمان‌پور با اشاره به اینکه عمده سهام فولاد اکسین خوزستان متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است، افزود: اجرای پروژه های توسعه ای این شرکت فولادی (طرح فولادسازی) در تکمیل زنجیره ارزش تولید ورق‌های فولادی خاص تاثیرگذار است و موجب تحقق ظرفیت اسمی کارخانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه سهامداران این شرکت از اجرای پروژه های “فولادسازی” و همچنین “واحد ریخته‌گری و احیای مستقیم” فولاد اکسین خوزستان حمایت قاطع می کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری افزود: رشد تولید در این مجموعه فولادی علاوه بر ایجاد فرصت های مستقیم و غیرمستقیم شغلی در استان به رشد تجارت خارجی و همچنین پشتیبانی از پروژه های مختلف کشور در بخش نفت و گاز منجر می شود.

وی به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: این موضوع در واحدهای صنعتی مختلف این هلدینگ برنامه ریزی شده که از جمله آن آغاز عملیات اجرایی مگاپروژه پلیمر کنگان با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و همچنین پروژه فولادسازی “صبا فولاد” طی ۲ ماه اخیر است.