وزیر تعاون در جریان آغاز عملیات اجرایی طرح فولادسازی اکسین خوزستان:

طرح توسعه فولاد اکسین در نوع خود کم‌نظیر است/بخش زیادی از مشکلات کشور ریشه داخلی دارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۳ میلیارد دلار هزینه ارزی و ریالی طرح‌های توسعه پتروشیمی در برخی از شهرهای خوزستان است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و اکنون نیز طرح توسعه فولاد اکسین که در نوع خود کم نظیر است، کلنگ زنی می شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «سید صولت مرتضوی» در جریان آغاز عملیات اجرایی طرح فولادسازی اکسین خوزستان با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه طرح فولادسازی اکسین در نوع خود کم نظیر است، اظهارداشت: قرار است این طرح سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندله تولید کند که ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت حل مساله است، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف در خوزستان شاهد رفع ناترازی‌ها و کم کردن فاصله طبقاتی و زندگی آبرومند و با عزت باشیم.

مرتضوی افزود: بخش بزرگی از مشکلات کشور ریشه داخلی دارد و اساسا برای حل مشکلات، مدیران باید در میدان باشند و با نظارت عالمانه بر امورات گره از مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باز کنند.

وی افزود: در یک بازه زمانی تقریبا کمتر از ۱۸ ماه که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، رئیس جمهور کشور به یک استانی که پیشانی دفاع مقدس و اکنون پیشانی توسعه است ۷ مرتبه سفر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان خوزستان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های بیمارستانی را آغاز کرده و یا طرح‌های نیمه تمام را به مرحله بهره‌برداری رسانده است. همچنین طرح‌هایی نیز همزمان با دور دوم سفر آغاز شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳ میلیارد دلار هزینه ارزی و ریالی طرح‌های توسعه پتروشیمی در برخی از شهرهای خوزستان است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد. اکنون نیز طرح توسعه فولاد اکسین که در نوع خود کم نظیر است، کلنگ زنی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح‌ها در خوزستان شاهد رفع ناترازی‌ها و کم کردن فاصله طبقاتی و زندگی آبرومند و با عزت باشیم، گفت: سربازان مقام معظم رهبری امروز در عرصه‌های مختلف گوش به فرمان هستند و مسئولان باید افتخار کنند که در سایه سار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت و انجام وظیفه می‌کنند.

«نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این آیین، با تاکید بر اینکه کارکنان شرکت فولاداکسین خوزستان دغدغه شخصی نداشتند و دغدغه آن‌ها اجرای این پروژه بود، گفت: خوشحالیم به همت مدیران و کارکنان توانمند فولاداکسین و بر اساس داده‌های علمی کلنگ این طرح مهم به زمین خورد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی گفت: خوشبختانه با سازمان ملی مسکن تفاهمی ایجاد شده که برای کارکنان ۲ شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان تامین مسکن انجام شود.

علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این آیین گفت: فولاد اکسین در زنجیره فولاد کشور، محصولات ناب و استراتژیکی تولید می‌کند که در برخی موارد تنها در حدود چند کشور دنیا این محصولات تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در حال حاضر شرکت ۷۰۰ هزار تن سالانه تولیدات ورق فولادی دارد، در حالیکه ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۵۰ هزار تن بوده و تنها با اجرای طرح توسعه مجتمع فولادی این مهم محقق خواهد شد.