مدیر صندوق بازنشستگی استان یزد خبر داد:

استقبال بانوان بازنشسته از دوره “آموزشی فیتنس” در خانه مهر یزد

مدیر صندوق بازنشستگی استان یزد از استقبال بانوان بازنشسته این استان از دوره آموزشی فیتنس در خانه مهر شهر یزد خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان یزد، «محمود زارع شاهی» با بیان این مطلب گفت: ورزش فیتنس جهت افزایش استحکام عضلانی، کاهش خطر افتادن در دوران بزرگسالی، جلوگیری از ابتلا به چاقی، کمردرد و دیابت کاربرد دارد و به همین دلیل نیز مدیریت استان یزد اقدام به برگزاری دوره فیتنس برای بانوان پیشکسوت در محل خانه مهر شهر یزد کرد.

وی با بیان اینکه «این دوره بااستقبال بانوان بازنشسته یزدی روبرو شده است» اظهارداشت: این ورزش درقالب یک دوره یکماهه برگزار می شود که امیدواریم باعث افزایش امید و نشاط و شادابی بین بازنشستگان عزیز شود.

در همین ارتباط خانم «نرجس کوکب» یکی از شرکت کنندگان در این دوره ورزشی با بیان اینکه «مجموعه حرکات وزرشی ارائه شده در این جلسات، علمی و با توجه به وضعیت جسمی افراد حاضر در این دوره، آموزش داده می شود» گفت: در همین مدت کوتاه این دوره ورزشی سبب شده تا انگیزه قوی برای حفظ سلامت شخصی پیدا کنم؛ همچنین باتوجه به جمع صمیمی که درجلسات بوجود می آید باعث نشاط و افزایش امیداجتماعی می شود.

این بانوی پیشکسوت، برگزاری دوره آموزشی در زمان بعدازظهر را فرصت خوبی برای ورزش در کنار زندگی روزمره دانسته و از زحمات مدیریت صندوق بازنشستگی استان یزد و کارکنان خانه مهر قدردانی کرد.

خانم «شمسی باقی» نیز با اشاره به ویژگی های این دوره گفت: حرکات سنجیده و با برنامه ای بود؛ این ورزش برای کنترل فشار خون و دیابت و ماهیچه های تحلیل رفته بسیارعالی است.

باقی افزود: اگر به صورت دوره ای و بدون ترک جلسات این ورزش را ادامه دهیم می تواند مفید فایده باشد؛ از طرفی، ساعت برگزاری، سالن مناسب و امنیت کافی نکات مثبت دیگری است که این دوره از آن برخوردار بود که جای دارد از مدیریت صندوق بازنشستگی استان و عوامل خانه مهر تشکر کنم.

خانم «سکینه دهقانی» دیگر پیشکسوت حاضر در این دوره نیز درباره ورزش فیتنس، گفت: این ورزشی است که به تقویت عضلات، اعصاب و مفاصل ما کمک می کند و حس تعادل را دربدن بالا می برد.

وی گفت: از سوی دیگر، جلوگیری از چاق شدن و هماهنگی اسکلتی و عضلانی نیز به همراه دارد. خود من زانوی پایم را عمل کرده بودم و حرکات کششی جهت مفصل زانو برای من خیلی خوب بود. کشیدگی تاندون هم داشتم که با حرکات اصلاحی بهبود یافت.

به گفته این بانوی ورزشکار، هم ساعت ورزش و کلاس آموزشی، هم تمیزی و امنیت در این دوره در خانه مهر یزد برقرار بود که باید از دست اندرکاران دوره قدردانی شود.