مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از شرکت توسعه پلیمر کنگان:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه PDH-PP پتروشیمی جم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از محل پروژه شرکت توسعه پلیمر کنگان، ضمن ابراز رضایت از پیشرفت کار این پروژه، بر سرعت بخشی به روند اجرای پروژه PDH-PP تاکید کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر کنگان، «نعمت الله ترکی» امروز (پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در بازدید از محل اجرای پروژه PDH-PP شرکت توسعه پلیمر کنگان درشهرستان کنگان و روند پیشرفت این طرح که به همراه «علیرضا زمانپور» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری این صندوق انجام شد بر سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه مهم و استراتژیک تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه پلیمر کنگان مجری پروژه PDH/PP بعنوان یکی از پروژه های مهم توسعه ای و استراتژیک شرکت پتروشیمی جم (فاز سوم) در دستور کار قرار گرفته که با هدف ساخت، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه و خط تولید پروپیلن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال به همراه یک واحد پلی پروپیلن در فاز اول و واحدهای زنجیره ارزش پروپیلن در فاز بعدی ثبت و تاسیس شده است.

دانش فنی مورد نیاز این طرح برای فاز اول جهت احداث واحدهای PDH و PP از بهترین تکنولوژی های موجود در دنیا است.

محل اجرای این پروژه در ضلع جنوب شرقی فازهای ۲۴-۲۲ پارس جنوبی است که این محل با توجه به مزیت‌های دسترسی به منابع عظیم خوراک پروپان در منطقه پارس جنوبی و همچنین دسترسی به آب های آزاد، انتخاب شده است.

شایان ذکر است، با توجه به حرکت ساخت واحدهای الفینی در کشور به سمت Cracker های گازی و نیز پیش بینی افزایش تقاضا برای محصولات زنجیره ارزش پروپیلن در داخل کشور و عرصه جهانی، این پروژه به لحاظ استراتژیک بودن نوع محصولات، بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از پروژه های دارای اولویت و اهمیت ملی به شمار می رود.