با مشارکت 40بازنشسته در شهر سنندج؛

مسابقه رالی گردشگری خانوادگی بازنشستگان کردستانی برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و هفته معلم در راستای ارتقای فرایندهای انگیزشی و ترویج فرهنگ گردشگری سلامت محور، مسابقه درون‌شهری اتومبیل‌رانی(رالی)، گردشگری و خانوادگی ویژه بازنشستگان کشوری با مشارکت حدود ۴۰ بازنشسته کردستانی و خانواده هایشان در سنندج برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان کردستان، مسابقات رالی گردشگری و خانوادگی بازنشستگان استان کردستان با حضور سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، مسئولین استانی، مدیرصندوق بازنشستگی استان کردستان، روسای کانون‌های بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان استان، با حضور ۴۰ بازنشسته کردستانی به همراه خانواده هایشان به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و بزرگداشت هفته معلم در مسیرهای تعیین شده در سنندج برگزار شد.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در این آئین با تاکید بر تقویت جایگاه و لزوم حفظ منزلت بازنشستگان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری تلاش در راستای رفع مشکلات، اشاعه فرهنگ ورزش، توجه به معیشت، توسعه خدمات رفاهی و رشد سقف تسهیلات وام ضروری به این قشر فرهیخته است.

«مسعود خواست خدایی» هدف از برگزاری  رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های ورزشی بازنشستگان را ایجاد انگیزه و نشاط میان این قشر پیشکسوت برشمرد و گفت: رسالت خطیر متولیان امر، رفع مشکلات و دغدغه بازنشستگان است؛ چرا که این اقدام مصداق تقدیر و تکریم‌ آنان است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات رالی گردشگری خانوادگی بازنشستگان در سطح کشور بیان کرد: این مسابقه تاکنون در ۶ استان کشور شامل همدان، بوشهر، گیلان، مازندران، هرمزگان و کردستان برگزار شده است.

خواست خدایی بیان کرد: این رویداد فرهنگی ورزشی  به هیچ عنوان مسابقه سرعت نبوده وبه صورت نقشه‌خوانی و رعایت کامل راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.

وی در ادامه از بخش‌های مختلف خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان سنندج بازدید کرد و ضمن اشاره به اثر بخشی خانه های امید گفت: خانه‌های امید محلی برای دورهمی بازنشستگان است.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: خانه‌های امید با هدف ارتقای نشاط و امید در زندگی بازنشستگان، ایجاد تعامل، تفاهم و همبستگی آنها با دستگاه‌های مختلف در هر استان، ارتباط مستمر با بازنشستگان و جلب مشارکت فعالانه آنان توسط صندوق بازنشستگی کشوری تاسیس شده و امیدی برای ادامه زندگی و دورهمی های آنها در ایام سالمندی و بازنشستگی فراهم کرده است.

خواست خدایی در ادامه از مدیر، مسئولین، اعضا و روسای کانون‌هاو مجموعه کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان جهت ارائه خدمات مطلوب و تعامل سازنده با بازنشستگان این استان قدردانی کرد و گفت: باید نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی برای این قشر عزیز در راستای ارتقای شاخص امید به زندگی و پیگیری مستمر و جدی مطالبات بازنشستگان تا حد توان بکوشیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرصندوق بازنشستگان کشوری استان کردستان نیز در این مراسم ضمن اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان این صندوق در آینده نزدیک و تاکید بر توسعه ورزش همگانی، برگزاری چنین مسابقات و رویدادهای فرهنگی ورزشی را اشاعه فرهنگ ورزش سلامت محور و کاهش فقر حرکتی بیان کرد.

«محمد احمدی» با اشاره به مسابقه رالی با مشارکت بازنشستگان این صندوق افزود: برای برگزاری این مسابقه هماهنگی‌های لازم با هلال احمر، پلیس راه، پلیس راهور، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی استان صورت گرفته و مجوزات لازم از نهاد‌های مربوطه دریافت شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در استان، مطالبات بازنشستگان در حوزه‌های مختلف را مطرح کرد.

او همچنین با اشاره به عملکرد این صندوق و تشریح اقدامات انجام‌شده برای ذینفعان، بزرگداشت منزلت بازنشستگان را ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمند این قشر گرانقدر، افزایش انگیزه و ترغیب آنان برای اهمیت به سلامتی و حضور موثر در جامعه عنوان کرد.

در آیین اختتامیه این مسابقه که با رقابت ۴۰ داوطلب بازنشسته برگزار شد، با معرفی منتخبین و تجلیل از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود، تجلیل شد.

گفتنی است؛ «همایون جنتی» با کسب مقام اول، خانم «مهناز مینائی» مقام دوم و «عطاالله شکری» مقام سوم به مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات راه یافتند.